نسخه چاپی

فراخوان دریافت نظرات درباره «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»

فراخوان دريافت نظرات درباره «آيين نامه اجرايي جديد مدارس»

در راستای اجرای سیاست «مدرسه محوری»، از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای از فراخوان دریافت پیشنهادها و نظرات درباره پیش نویس«آیین نامه اجرایی جدید مدارس» خبر داد.

به گزارش نما ، در این اطلاعیه آمده است: توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می کند که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود.

بر اساس این گزارش، در راستای سیاست مدرسه محوری با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم گیری به مدارس، انعطاف پذیری در روش ها، شفاف سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده ها(ظرفیت های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید جایگاه مدارس، به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

بر این اساس، «آیین نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند ۸ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش بازنگری شده است.

در این گزارش آمده است: شورای عالی آموزش و پرورش با اعلام این فراخوان، از همکاران فرهنگی خواسته پیشنهادها و نظرات خود را درباره این آیین نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش(www.sce.ir)، ایمیل(khas.sce@medu.ir) و نمابر(۸۸۸۲۷۲۰۶) تا تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ به کمیسیون معین این شورا ارسال کنند.

شایان ذکر است؛ دبیرخانه شورا عالی آموزش و پرورش به نشانی تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، نبش خیابان سمیه، ساختمان علاقه مندان، طبقه چهارم، شورای عالی آموزش و پرورش(کد پستی: ۱۵۸۱۶۶۳۳۱۵) تلفن: ۸۲۲۸۴۰۷۸ – ۰۲۱، است.

ایسنا 

۱۴۰۰/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...