نسخه چاپی

الهام علی اف: ارمنستان باید وارد روند صلح شود

الهام علي اف: ارمنستان بايد وارد روند صلح شود

رئیس جمهور آذربایجان با فراخواندن ارمنستان به صلح گفت: ارمنستان باید این موضوع را پذیرفته و برای تعیین حدود مرزی با ما همكاری كند.

                              

به گزارش نما، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به مناسبت روز ارتش در این کشور با اشاره به تداوم تسلیح نیروهای نظامی آذربایجان و تقویت آنها گفت: ارمنستان از سیاستهای دشمنی علیه ما دست نکشد، نه تنها ارتش و نیروهای نظامی این کشور نابود می شود بلکه اقتصاد این کشور نیز احیا نمی شود. 

 

وی افزود: تنها راه پیش روی ارمنستان، ایجاد روابط عادی با همسایگان و دست کشیدن از ادعاهای ارضی است. آنها نباید کلمه قره باغ کوهستانی را بر زبان بیاورند. از آنجا که هیچ واحد اداری به نام قره باغ کوهستانی وجود ندارد، بنابراین هیچ مفهومی از مسئله قره باغ کوهستانی وجود ندارد. این موضوع را بارها گفته ام و مجدداً یادآور می شوم که مسئله قره باغ حل شده است.

 

رئیس جمهور آذربایجان با فراخواندن ارمنستان به صلح اظهار داشت: ارمنستان باید این موضوع را پذیرفته و برای تعیین حدود مرزی با ما همکاری کند. این کشور باید یک هیئت برای تعیین خطوط مرزی تشکیل دهد. همچنین باید مقدمات توافق صلح را فراهم کند.

 

جنگ قره باغ سپتامبر سال گذشته بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان شکل گرفت که پس از 44 روز، ایروان با پذیرش صلح بخش اعظم خاک منطقه قره باغ از جمله کلبجر، آغدام و لاچین را واگذار کرد. همچنین بخشی از این منطقه فعلاً به صورت خودمختار اداره می شود.

                    

                       منبع: تسنیم

                

۱۴۰۰/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...