نسخه چاپی

نمی‌دانید در بدنتان آنتی‌بادی واكسن‌های رازی و پاستور می‌چرخد؟

وزیر بهداشت در سی و پنجمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی دانشجویی كشور و پروژه‌های دانشگاه علوم پزشكی تبریز، طی سخنانی به اظهارات سعید زیبا كلام واكنش نشان داد.

                              

به گزارش نما، سعید نمکی وزیر بهداشت در سی و پنجمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح بزرگترین مجتمع خوابگاهی دانشجویی کشور و پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، طی سخنانی به اظهارات سعید زیبا کلام واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: در طول ایام کرونا برای خیلی‌ها آرزو بود که رمدسیویر، فاویپیراویر و داروهایی که در آمریکا و اروپا در دسترس است، در دسترس مردم این سرزمین قرار بگیرد. در عرض کمتر از دو ماه دانشمندان داخلی این سرزمین آن‌ها را ساختند. یک روز برای ونتیلاتور و حتی ماسک که آمریکایی‌ها اخیرا گفتند که اجازه می‌دهیم ماسک را به ایران ببرند، اما اعلام کردیم ما مدت‌هاست که ماسک صادر می‌کنیم، از خواب خوش بیدار شوید

 

نمکی گفت: در این ایام همکاران بخش صنعت و شرکت‌های دانش بنیان ونتیلاتور و تجهیزات ساختند، داروهای مورد نیاز ساختند که داریم آن‌ها را صادر هم می‌کنیم. چه غم‌انگیز که فردی که خودش را اهل قلم و پیشوای سیاست می‌داند، می‌نویسد در کشوری که دوچرخه نمی‌سازیم، می‌خواهیم واکسن بسازیم. ایشان نمی‌داند همین الان در بدنش آنتی‌بادی واکسن‌های رازی و پاستور دارد می‌چرخد. فرد ایرانی نداریم که در حیات باشد و دوره‌ای از زندگی کودکی‌اش را در ایران سپری کرده باشد و در خارج از کشور هم اگر زندگی می‌کند، اما آنتی‌بادی واکسن‌های پاستور و رازی در بدنش نچرخد.

 

سعید زیبا کلام در صفحه توییتر خود نوشته بود، به نظر شما کشوری که نتوانسته در زمینه تولید یک دوچرخه ساده بچگانه صادراتی داشته باشد و بعد از شصت سال عصاره صنعت خودروسازی اش، پراید و پیکان است، چگونه ممکن است در زمینه تولید واکسن کرونا،تبدیل به یک تولید کننده بین المللی شود؟

                    

                       منبع: فارس

                

۱۴۰۰/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...