نسخه چاپی

دوری از افسردگی چه نسخه‌ای دارد؟

نسخه اعجاب‌انگیز دوری از افسردگی را بدانید.


     به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مطالعه‌ای که محققان دانشگاه کلرادو بولدر و هاروارد و انستیتوی زیست پزشکی انجام داده‌اند، حاکی از آن است که بیدار شدن یک ساعت زودتر از حد معمول، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد و هر یک ساعت، مزیت بیشتری را به همراه دارد.


در این مطالعه آمده است که اگر فردی بتواند ساعت بیداری خود را تنظیم کند، ۲۳ درصد خطر ابتلا به افسردگی در او کاهش می‌یابد.

افسردگی، نوعی اختلال خلقی است که موجب احساس غم و اندوه مداوم و از بین رفتن علاقه می‌شود که بر احساس، فکر و رفتار شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند منجر به انواع مشکل عاطفی و جسمی شود.

سلی وتر، پژوهشگر دانشگاه کلرادو، گفت: برخی از توضیحات قابل قبول وجود دارند که ساعات بیولوژیک و اختلال خواب را با یکدیگر مرتبط می‌دانند.

او توضیح می‌دهد: از نظر فیزیولوژیکی، افرادی که زود بیدار می‌شوند نیز در معرض نور بیشتر هستند که می‌تواند بر سلامتی آنها تأثیر مثبت بگذارد.

این محقق آمریکایی، اشاره کرد: ساعت بیولوژیکی، یک چیز مثبت است، اما مواردی وجود دارند که می‌توان محدودیت‌های این ساعت را از بین برد و زود بیدار شد.

او افزود: نور، یکی از عوامل اصلی در مراقبت از سلامت است. بنابر این، سعی کنید روز‌های خود، به‌ویژه هنگام صبح را با حضور در خارج از منزل، روشن کنید و با پرهیز از وسایل الکتریکی و روشنایی در شب، خواب راحتی برای خود مهیا کنید.

این محقق آمریکایی، تأکید کرد: ورزش در صبح زود، می‌تواند به تقویت سیگنال‌هایی که به بدن شما می‌گویند زود بیدار شوید، کمک کند.

محققان در این مطالعه به رهبری وتر، داده‌های ۸۴۰ هزار تن از شرکت آزمایش DNA و پایگاه پزشکی و زیست‌شناختی در انگلیس را مورد بررسی قرار دادند و همچنین در این تحقیق، از داده‌های ۴۵۰ هزار تن در Biobank انگلیس استفاده شد.

این مطالعه نشان داد که یک ساعت زود بلند شدن، احتمال ابتلا به افسردگی را ۲۳ درصد کاهش می‌دهد.      

۱۴۰۰/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...