نسخه چاپی

چرا تشخیص زودهنگام آسم مهم است؟

عکس خبري - چرا تشخيص زودهنگام آسم مهم است؟

شیوع بیماری آسم در دنیا رو به افزایش است و بیش از 350 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری آسم مبتلا بوده كه جمعیت زیادی از آنها را عمدتا كودكان و نوجوانان تشكیل می‌دهد.

به گزارش نما پژوهش‌ها نشان داده‌اند درصد بسیار بالای مرگ‌ومیر ناشی از بیماری آسم با تشخیص و درمان درست و به‌موقع بیماری و نیز آموزش كافی و مناسب به بیمار و خانواده او قابل پیشگیری است لذا تشخیص زودهنگام آسم بسیار ضروری بوده و با تشخیص سریع و درمان به‌موقع آسم، می‌توان آن را به‌راحتی كنترل و از تبدیل شدن فرم خفیف آسم به فرم شدید و پایدار ممانعت كرد.

یكی از مشكلات اساسی در تشخیص زودهنگام آسم، بی‌توجهی والدین به مشكلات تنفسی، نادیده‌انگاری یا انكار درگیری كودك خود هستند كه می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را درپی داشته باشد.

در این بین آموزش والدین و كسب اطلاعات كافی و كامل از بیماری آسم می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد و موجب بهبود سریع‌تر بیماری فرد، افزایش كیفیت زندگی، كاهش بار مالی خانواده و سیستم بهداشتی درمانی، كاهش ساعات غیبت از مدرسه و افزایش امید به زندگی و نشاط را در كودكان درپی داشته باشد.

یكی از مهم‌ترین علل بستری‌ شدن كودكان دچار آسم شدید و حاد در بیمارستان، فقدان آموزش والدین بوده كه موجب مراجعه دیرهنگام به مراكز درمانی و باعث تشدید بیماری شده است. لذا آشنایی فرد و خانواده بیمار مبتلا به آسم با علائم و مشكلات بیماری می‌تواند بسیار كمك‌كننده بوده و باعث ارتقای كیفیت سلامت و بهداشت جامعه شود.

دكتر سید شمس‌الدین اطهاری - فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه جام جم

۱۴۰۰/۵/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...