نسخه چاپی

بیماری‌ های رایج فصل بهار را بشناسید

عکس خبري -بيماري‌ هاي رايج فصل بهار را بشناسيد

بهار معمولاً به معنای بازگشت به فعالیت‌ های خارج از منزل و طولانی شدن روزها است اما همچنین می‌تواند زمانی برای بیماری‌ های تنفسی مرتبط با آلرژی باشد.

به گزارش نما، دلیل افزایش شعله‌ورهای آلرژی در بهار این است که درختان و گیاهان در حال شکوفه دادن هستند و گرده‌ها توسط باد حمل می‌شوند و به بینی، چشم‌ها و ریه‌های ما می‌رسند.

علائم آلرژی تنفسی
• تورم و تولید مخاط در بینی

• قرمزی، ریزش اشک، سوزش و خارش در چشم

• تورم، خس‌خس سینه، و تولید مخاط در ریه‌ها

سایر بیماری‌های فصل بهار

آسم

محرک‌های آسم در فصل بهار در فضای باز زیاد است و می‌تواند شامل گرده، تغییرات دمای هوا، کودها و مواد دافع حشرات باشد.

محرک‌های داخل ساختمان مانند گرد و غبار، کپک و مواد شیمیایی پاک‌کننده نیز می‌توانند مشکل‌ساز باشند.

ویروس سرماخوردگی

فصل بهار زمان اوج سرماخوردگی است. راینوویروس‌ها که تقریباً 50 درصد از سرماخوردگی‌های معمولی را ایجاد می‌کنند، به راحتی پخش می‌شوند.

آنفلوآنزا

متاسفانه، آنفلوآنزا با گرم شدن دمای بهار متوقف نمی‌شود. در واقع، ویروس‌های آنفلوآنزا در رطوبت به خوبی عمل می‌کنند.

گاستروانتریت یا اسهال ویروسی

مانند راینوویروس‌ها، نورویروس‌ها در هوای گرم‌تر رشد می‌کنند. آنها بسیار مسری هستند و علائم شامل درد معده، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، اسهال و استفراغ است.

گلودرد میکروبی

از آنجایی که گلودرد میکروبی به راحتی از طریق سرفه، عطسه و دست زدن به اشیایی که ممکن است حاوی بزاق فرد آلوده باشد، پخش می‌شود، حتماً برای احتیاط بیشتر در مکان‌های عمومی دستمال‌های ضدعفونی‌کننده و ضدعفونی‌کننده دست همراه خود داشته باشید.

ورم ملتحمه آلرژیک (چشم صورتی یا قرمز)

اگر کودک شما از مدرسه با چشمان قرمز/صورتی و آبریزش به خانه می‌آید، ممکن است فکر کنید که او به عفونت وحشتناک چشم صورتی مبتلا شده است. برای تعیین اینکه آیا کودک یک واکنش آلرژیک یا عفونت دارد، باید با پزشک ملاقات کنید.

آلرژی به گزش حشرات

اکثر افرادی که توسط حشرات گزیده می‌شوند، درد، قرمزی، خارش و تورم جزئی در ناحیه اطراف گزش یا نیش دارند. این یک واکنش طبیعی است.

اکثر مردم ظرف چند ساعت یا چند روز بهتر می‌شوند. افراد ممکن است واکنش آلرژیک جدی به حشرات گزنده داشته باشند.

یک واکنش آلرژیک تهدید‌کننده زندگی (آنافیلاکسی) علائم و نشانه‌هایی را ایجاد می‌کند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی فوری دارد.

بدون درمان فوری، آنافیلاکسی ممکن است باعث مرگ شود. علائم معمولاً شامل بیش از یک سیستم اندام (بخشی از بدن) مانند پوست یا دهان، ریه‌ها، قلب و روده می‌شود.

منبع: سلامت

۱۴۰۱/۱/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...