نسخه چاپی

"ما‌ می توانیم "در ورزش

"ما‌ مي توانيم "در ورزش

مقام معظم رهبری در طلیعه سخنانشان به یك نكته كلیدی اشاره فرمودند كه نشات گرفته از شعار زیبای "ما‌می توانیم "در تمام عرصه های اجتماعی ،سیاسی ،اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی است.

احمد میرزائیان-به گزارش نما بیانات شیوا و ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان و مدال آوران رقابتهای المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰حاوی نکات مهمی است که باید از زوایای مختلف مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد.

ایشان در طلیعه سخنانشان به یک نکته کلیدی اشاره فرمودند که نشات گرفته از شعار زیبای "ما‌می توانیم "در تمام عرصه های اجتماعی ،سیاسی ،اقتصادی ، فرهنگی و ورزشی است.

حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین پیام قهرمانی ورزشکاران افتخار آفرین کشور در صحنه های بین المللی را ،تحقق کارهای به ظاهر نشدنی بر شمردند و در ادامه با ظرافت خاصی ورزشکاران و قهرمانان را آموزگاران ایستادگی و پیام آور امید و نشاط به جامعه و جوانان قلمداد کردند.

مباحث دیگری که در بیانات رهبر فرزانه نمود عینی داشت: تفاوت قائل شدن بین قهرمانی سالم با قهرمانی ناسالم در میادین بین المللی بود.

ایشان به روشنی مباحث ناداوری،رشوه و زد و بندهای سیاسی و استفاده از مواد نیرو زا و کسب مدال به واسطه وطن فروشی و خود فروشی را از نمونه های قهرمانی ناسالم دانستند و در عین حال اقدامات ارزشمند قهرمانان ایرانی را ستودند.

مقام معظم رهبری همچنین نام گذاری کاروان پارالمپیک به نام شهید سلیمانی، اهدای مدال به شهیدان، استفاده از چفیه به عنوان نماد مقاومت واستقامت ، حجاب اسلامی و عشق به پرچم ،نماز خواندن و در آغوش گرفتن حریف مغلوب و احترام تیم والیبال نشسته به مادر شهید بابایی و عدم‌مواجهه با ورزشکاران‌ رژیم‌جنایتکار صهیونیستی را جلوه هایی از ارزشهای اسلامی ومعرف هویت ملت ایران قلمداد کردند و از این نوع اقدامات در میادین بین المللی ستایش کردند.

دو موضوع مهم دیگری که ایشان خطاب به جامعه ورزش مطرح فرمودند: استفاده از تجهیزات و پوشاک ایرانی، رسیدگی به معیشت و کار ورزشکاران و قهرمانان و استفاده از مربیان ایرانی بود، که هر یک از این‌موارد نیازمند مطالعه دقیق و طراحی اصولی است.

برای مثال سالها پیش پیشنهاد شد، قهرمانان و مدال آوران جهانی و المپیک از سربازی معاف شوند.

امروز با توجه به عنایت خاص مقام معظم رهبری به ورزشکاران ،نیازمند گشایش بیشتری در امور رفاهی و معیشت قهرمانانمان هستیم.

بنابراین وزیر جدید ورزش لازم است با پشتیبانی دولت محترم طرحی را به مجلس ارائه نماید تا قهرمانان جهانی و المپیک‌ در وزارتخانه و سازمانهای دولتی استخدام شوند.

در این زمینه باید کمیته ای با حضور کارشناسان‌ و متخصصان امر تشکیل و برای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در باب معیشت و امور شغلی ورزشکاران اقدام عملی انجام و آینده قهرمانان تضمین شود.

۱۴۰۰/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...