نسخه چاپی

دستگیری ۱۰۰ نفر از اراذل و اوباش مجازی

عکس خبري -دستگيري ??? نفر از اراذل و اوباش مجازي

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری ۱۰۰ نفر از مروجان فرهنگ اوباش‌گری در فضای مجازی با بیش از ۱۱ میلیون دنبال كننده خبر داد.


به گزارش نما به نقل از رئیس پلیس فتا تهران، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در برنامه تلویزیونی به تشریح اقدامات پلیس فتا اشاره و اظهار داشت: حوزه کلاهبرداری‌ یکی از جرائمی است که آمار آن بیشتر از سایر جرائم بوده است بطوریکه در یک سال اخیر چندین باند از مجرمان فعال در این حوزه را بازداشت کرده و وجوهات به یغما رفته را به مردم بازگرداندیم.

رئیس پلیس فتا تهران با اشاره به بازداشت تعدادی از سرشبکه‌های قمار و شرط‌بندی در یکسال اخیر تصریح کرد: این افراد درصدد خارج کردن وجوهاتی از کشور بودند که این وجوهات را به چرخه بانکی کشور بازگرداندیم.

گودرزی افزود: شاید افرادی در رابطه با فعالیت در شبکه‌های قمار و شرط‌بندی اغفال شده باشند که در وهله نخست با هماهنگی دادستانی تهران، به تذکر به این افراد بسنده کردیم اما با افرادی که این کار، برایشان به عنوان یک شغل بوده و دیگران را به این کار ترغیب کرده یا بستر جرم را فراهم می‌کنند، برخورد کردیم.

رئیس پلیس فتای پایتخت به برخورد با مروجان فرهنگ اوباش‌گری اشاره و اظهار داشت: در این رابطه بیش از ۱۰۰ نفر را در سال جاری بازداشت کرده و در اختیار قانون قرار دادیم که مجموع دنبال‌کنندگان این افراد نیز بالغ بر ۱۱ میلیون نفر بوده اند.

وی به رصد فضای مجازی پرداخت و گفت: برخی از مجرمان و شیادان سایبری با کلاهبرداری با عنوان فروش دارو در فضای مجازی، داروهای تاریخ مصرف‌گذشته،‌ نایاب و داروهایی را که به هر حال ممکن است سلامتی مردم را به خطر اندازد می فروختند که با این افراد نیز برخورد لازم صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای پایتخت خاطرنشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۸۵ درصد پرونده جرائم سایبری به نتیجه رسیده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۷/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...