نسخه چاپی

بازار تهران دچار فرسودگی مفرط است

بازار تهران دچار فرسودگي مفرط است

عضو شورای شهر تهران نسبت به فرسودگی مفرط بازار تهران و خطرات احتمالی حریق به شهرداری تذكر داد و خواستار تشكیل كارگروه ویژه به منظور رسیدگی به این وضعیت شد.

به گزارش نما ، زهرا شمس احسان در تذکر پیش از دستور خود نسبت به نا ایمنی بازار بزرگ شهر تهران تذکر داد و گفت: بازار تهران فرسودگی مفرط، تراکم شدید فعالیت کنندگان و بورس فعالیت‌ها حاوی پتانسیل حریق دارد. گفت: مساحت ۱۱۲ هکتاری بازار تهران ۰.۲ درصد از مساحت تهران را در بر می‌گیرد و ۵۲ درصد عمده فروشی‌ها، ۵ درصد خرده فروشی‌ها و ۷ درصد کارگاه‌های تولیدی شهر تهران مستقر شدند و به همین دلیل روزانه ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر به این محدوده مراجعه می‌کنند درحالیکه بازار دچار فرسودگی مفرط است.

وی ادامه داد: ۷۲ درصد بناها بیش از ۳۰ سال است و ۴۸ درصد بناها بیش از ۵۰ سال عمر دارند و از مهمترین مسائل فقر شدید فضاهای روباز و نفوذناپذیری معابر است و با قدمت ۲۰۰ ساله بازار در حال حاضر بخش قابل توجهی از سیم کشی‌ها موجود مستهلک شده و در حوزه لوله کشی آب نیز بخشی از ظرفیت‌های کنونی پوسیده شده است.

شمس احسان اظهار داشت: بنابراین میزان مهار حریق در موارد آتش سوزی و سرایت آن به یک نگرانی مبدل شده است و طبق برنامه شهرداری‌ها رفع خطر از بناها واقع در معابر عمومی و خصوصی از وظایف اساسی شهرداری هاست و ضروری است در قالب مدیریت یکپارچه اقدامات فوریت دار مانند صدور و یا تمدید پروانه کسب را به داشتن شناسنامه ایمنی، هوشمند سازی اطفا حریق، تشکیل کمیته نظارت بر ایمنی بازار، اعتمادسازی میان بازاریان و مدیریت شهری، ارائه مشوق به بازاریان جهت نوسازی و تکمیل زیرساخت‌های موجود در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهردار با تشکیل کارگروه ویژه نسبت به مدیریت این موضوع اقدام عاجلی انجام دهد.

مهر 

۱۴۰۰/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...