نسخه چاپی

تماشاگر آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۱ باشید

عکس خبري -تماشاگر آخرين خورشيد گرفتگي سال ???? باشيد

آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۱ در تاریخ چهارم دسامبر مقارن با ۱۳ آذر ۱۴۰۰ رخ خواهد داد.

به گزارش نمابه نقل از انگجت، براساس اظهارات منجمان، آخرین خورشید گرفتگی سال ۲۰۲۱ در تاریخ چهارم دسامبر مقارن با ۱۳ آذر ۱۴۰۰ رخ خواهد داد.

خورشیدگرفتگی یا کُسوف هنگامی رخ می‌دهد که سایه ماه بر بخشی از زمین بیفتد و در نتیجه در قسمت‌هایی از کره زمین، قرص ماه قسمتی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر زمینی بپوشاند.

به گفته کارشناسان،مردم در نیم‌کره جنوبی می‌توانند این خورشید گرفتگی را به صورت کامل‌تری مشاهده کنند؛ همچنین آخرین خورشید گرفتگی امسال از هند قابل مشاهده نخواهد بود. مردم فقط در چند مکان مانند سنت هلنا، نامیبیا، لسوتو، آفریقای جنوبی، جزایر جورجیا جنوبی و جزایر ساندویچ، جزایر کروز، جزایر فالکلند، شیلی، نیوزیلند و استرالیا می‌توانند خورشید گرفتگی جزئی را مشاهده کنند؛ از آنجایی که منطقه تحت پوشش خورشید گرفتگی وسیع خواهد بود، این خورشید گرفتگی قبل، در حین و بعد از طلوع یا غروب خورشید در مناطق ذکر شده رخ خواهد داد..

این بدان معناست که بینندگان برای دیدن خورشیدگرفتگی باید دید واضحی از افق در هنگام طلوع یا غروب خورشید داشته باشند.

ناسا تمهیداتی را برای پخش زنده این رویداد آسمانی انجام داده است؛ این رویداد در یوتیوب و وبسایت آژانس فضایی ایالات متحده پخش می‌شود.

براساس اعلام ناسا، این پخش زنده در ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۳ آذر به وقت ایران آغاز خواهد شد و نیم ساعت پس از آن، پدیده خورشید گرفتگی آغاز می‌شود؛ آژانس فضایی نسبت به نگاه مستقیم به خورشید در هنگام کسوف هشدار داد و تاکید کرد، افراد از عینک‌های مخصوص برای تماشای این پدیده استفاده کنند.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۹/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...