نسخه چاپی

نجات فرد گرفتار شده میان آتش در آخرین لحظه‌ها

عکس خبري -نجات فرد گرفتار شده ميان آتش در آخرين لحظه‌ها

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از نجات فرد گرفتار شده میان شعله‌های آتش خبر داد و گفت: زمان كمی مانده بود كه آتش این فرد را در برگیرد و حتی احتمال پرت شدن وی وجود داشت.


به گزارش نما، سید جلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اعلام خبر آتش‌سوزی شدید در یک ساختمان در محله خانی‌آباد، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۶:۵۴ امروز (۱۴ آذر) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان در محله خانی‌آباد، شهرک شریعتی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به‌سرعت آتش‌نشانان چهار ایستگاه آتش‌نشانی به‌همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی، تانکر آب و دو دستگاه نردبان و بالابر هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای نخستین گروه از آتش‌نشانان در محل حادثه، افزود: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه (همکف چندین مغازه بود و دو طبقه مسکونی روی همکف وجود داشت) بود.

ملکی بیان کرد: بخش انبار مانند بزرگی روی پشت‌بام ساختمان مذکور در وسعتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر، با سازه‌های نامناسب و ورقهای شیروانی، درست و مقادیر زیادی اجناس ضایعاتی و نو به صورت نامنظم در آنچا چیده شده بود.

وی متذکر شد: در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، بخش پشت‌بام کاملاً شعله‌ور و دود حاصل از آن از فواصل دور نیز قابل رؤیت بود که آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کردند؛ در دقایق نخست حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، یک نفر روی لبه پشت‌بام در محاصره آتش قرار گرفته، تقاضای کمک می‌کرد، زمان کمی مانده بود که آتش وی را گرفتار کند و حتی احتمال پرت شدن این فرد وجود داشت که آتش‌نشانان با استفاده از نردبان هیدرولیکی این فرد را به سلامت به سطح زمین رساندند.

ملکی عنوان کرد: آتش‌نشانان همزمان به داخل ساختمان نیز نفوذ کرده و مشغول جست‌وجو شدند.

وی بیان کرد: آتش‌نشانان پس از دقایقی تلاش موفق به مهار و اطفا آتش‌سوزی شدند اما به دلیل تخریب سقفهای ناامین سازه روی پشت‌بام، آتش پنهان در بین سقفهای تخریب شده وجود داشت که عملیات لکه‌گیری ادامه یافت.

به گفته سخنگوی آتش‌نشانی تهران، این حادثه مصدوم و تلفات جانی در پی نداشت.


منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۹/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...