نسخه چاپی

اهداف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر به امارات

عکس خبري -اهداف نخست وزير رژيم صهيونيستي از سفر به امارات

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار با ولیعهد این كشور با اهداف گوناگونی انجام شده است.

به گزارش نما، سفر «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات را نمی‌توان بی ارتباط با سفر «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات، به تهران دانست.

«طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات در سفر به تهران با برخی مقام‎های کشورمان دیدار کرد.

در این میان قطعاً صهیونیست‌ها از بهبود روابط تهران و ابوظبی خرسند نخواهند بود؛ چرا که بهبود و گسترش مناسبات کشورهای منطقه خلیج فارس با ایران باعث تضعیف جایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد شد.

در طول چند سال گذشته روابط ایران و برخی کشورهای منطقه به خاطر تحولات و اتفاقاتی که رخ داد، به کدورت گرایید که عامل اصلی آن اقدامات و رفتارهایی است که سعودی‌ها انجام دادند و در تبعیت از آن برخی از رژیم‌های عربی نیز با آن همراه شدند.

اکنون در بحران یمن که با حمله نظامی عربستان و همراهی امارات انجام شد، میان این دو کشور بر سر غنائم اختلافاتی به وجود آمده است که باعث دوری ابوظبی از ریاض شده است، هر چند پیروزی‌های مقاومت یمن هر دو کشور را از دستیابی به آرزوهای خود محروم ساخت.

با این وجود امارات برای بهبود روابط با ایران پیشقدم شد و «طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات را به تهران فرستاد.

«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه به امارات رفت و با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی، دیدار داشت.

این نخستین سفر یک مقام رژیم صهیونیستی به امارات پس از سازش با رژیم صهیونیستی است.

سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات با اهداف گوناگونی انجام می‎شود.

حتی واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به سفر مشاور امنیت ملی امارات به ایران در امتناع «تل‌آویو» از فروش «گنبد آهنین» به امارات نمایان شد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، در این زمینه نوشت که امارات به رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد تا میلیاردها دلار سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین به ابوظبی بفروشد، اما «تل‌آویو» در حال حاضر از فروش این سامانه‌ها به امارات امتناع می‌کند.

همچنین روشن است که یکی از خواسته‌های «بنت» از مقام‎های امارات پایان دادن به سیاست بهبود روابط با ایران است.

اکنون امارات در دوراهی قرار گرفته است، آیا ابوظبی راه درست را انتخاب خواهد کرد و روابط خود را با همسایه قابل اعتماد و قدرتمند، بهبود خواهد بخشید و گسترش خواهد داد یا این که بیراهه را همچنان طی خواهد کرد و به گسترش روابط با رژیم صهیونیستی خواهد پرداخت؟

امارات نمی‌تواند هر دو را داشته باشد.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...