نسخه چاپی

سخنگوی شورای شهر تهران: گله‌مندی ما از دولت طبیعی است

عکس خبري -سخنگوي شوراي شهر تهران: گله‌مندي ما از دولت طبيعي است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:اینطور نیست كه ما در تهران فقط برای قشر برخوردارِ مركزنشین طالب بودجه‌های دولتی باشیم. بسیاری از شهروندان تهرانی كه از حمل و نقل عمومی استفاده می‌كنند جزو اقشار فرودست هستند

به گزارش نما، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره‌ی گلایه‌ی برخی از مسوولان مدیریت شهری پایتخت از دولت به دلیل کاهش سهم شهرداری از بودجه‌ی سال آینده، گفت: تعاملی که میان مدیریت شهری با دولت برقرار شده از مطلوبیت قابل قبولی برخوردار است. من تصور می‌کنم، چون ما در موضوع منابع مالی با روند کاهشی روبرو هستیم و دچار محدودیت‌هایی در این زمینه هستیم بنابراین چندان دور از انتظار نیست که با ماجراهایی در زمینه‌ی کم شدن سهم شهرداری تهران از بودجه مواجه بشویم. اما طبعا وقتی ما تلاش می‌کنیم تا سهم شهر تهران از بودجه حفظ بشود و این تلاش‌ها منجر به موفقیت نمی‌شود طبیعی است که ما گله‌مند باشیم. برای همین کاهش سهم شهرداری تهران از بودجه‌ی سال آینده را کم لطفی دولت تلقی می‌کنیم. دوستان ما در دولت هم البته این مبالغ و منابع مالی را در جای دیگری برای همین ملت خرج می‌کنند. اما ما اصرار داریم که مدیریت شهری تهران برای گرفتن این منابع مالی حائز اهمیت و اولویت است.
وی ادامه داد: البته اینطور هم نیست که ما در تهران فقط برای قشر برخوردارِ مرکزنشین طالب بودجه‌های دولتی باشیم. بسیاری از شهروندان تهرانی که مثلا از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند جزو اقشار فرودست و آسیب پذیر و درواقع مستضعفین هستند. این بخش از شهروندان تهرانی با تعداد بالا در جنوب شهر و در مناطق حاشیه نشین حضور دارند و با شرایطی که در چند سال اخیر پشت سر گذاشته ایم وضعیت بدتری هم پیدا کرده اند؛ بنابراین ما حتما برای ارائه‌ی خدمات بهتر به این اقشار و فراهم کردن راحتی و آرامش آن‌ها نیازمند این هستیم که در بحث بودجه سهم شهر تهران مورد توجه قرار بگیرد و منابع مالی مورد نیاز تامین بشود.

نادعلی در پاسخ به اینکه دستاورد حضور شهردار تهران در جلسات هیات دولت برای رفع مشکلات شهر تهران در زمینه‌ی منابع مالی یا دیگر حوزه‌ها چه بوده گفت: ماحصل حضور آقای شهردار در جلسات هیات دولت یا دیگر تعاملاتی که ایشان با مسوولان دولتی دارند فقط به موضوع بودجه بر نمی‌گردد. بالاخره قرار است این تعاملاتی که با دولت محترم برقرار شده به مدت چهار سال ادامه پیدا کند. در بسیاری از موضوعات و در حل مسائل گوناگونی که تهران با آن مواجه است ما نیازمند وجود یک نگاه ملی هستیم. این نگاه ملی و کشوری باید در همان هیات دولت اتفاق بیفتد. تا زمانی که دستگاه‌های ذیربط و بعضی از وزارتخانه‌ها پای کار نیایند و در مسائل کالبدی یا نرم شهر ورود نکنند مسائل شهر تهران حل نخواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: از وزارت نیرو گرفته تا سازمان بهزیستی و دیگر نهادهایی که با مساله‌ی آسیب‌های اجتماعی مرتبط هستند یا در بحث ارائه‌ی خدمات به شهروندان در حوزه‌ی آب و فاضلاب یا موضوعات دیگر مسوولیت دارند همه این‌ها در دولت حضور دارند؛ بنابراین مساله‌ی حضور داشتن شهردار تهران در جلسات هیات دولت همچنان به عنوان یک اصل ضروری به قوت خود باقی است. متاسفانه در سال‌های گذشته به علت رقابت‌های تلخ سیاسی حضور شهردار در هیات دولت با توقف مواجه شده بود. اما در این دوره رابطه‌ای همراه با تعامل بین مدیریت شهری با دولت برقرار شده و در حال اتفاق افتادن است. در سازمان برنامه و بودجه شاهد حذف همه‌ی تبصره‌های مربوط به بودجه‌ی شهرداری تهران بودیم. اما اینکه امروز پنجاه درصد از این تبصره‌ها بازگردانده شده به خاطر همین تعاملات شهردار و حضورش در هیات دولت بوده است؛ بنابراین ما نسبت به این قضیه ناامید نیستیم و انتظار داریم تا اتفاقاتی اساسی در این زمینه رخ بدهد.

نادعلی در پاسخ به اینکه اگر سهم بودجه‌ی شهرداری با همین وضعیت فعلی به تصویب برسد چه شرایطی برای حمل و نقل عمومی پایتخت رخ خواهد داد گفت: حتما برای ما نحوه‌ی تامین منابع پایدار سخت‌تر خواهد شد. ولی در هر صورت ما در شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در کنار مسوولان شهرداری وظیفه داریم به شکلی این صحنه را اداره بکنیم. هرچند که با سختی بسیار زیادی این اداره کردن پایتخت همراه خواهد بود. انشاالله به آن نقطه نخواهیم رسید.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...