نسخه چاپی

علی بابایی كارنامی در گفتگو با نما:

افزایش حقوق كارگران با تورم همخوانی ندارد

عکس خبري -افزايش حقوق کارگران با تورم همخواني ندارد

رئیس فراكسیون كارگری مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی بنده آن است كه در سال آینده میزان افزایش حقوق كارگران ۲۵ درصد باشد كه البته بسیار كم است و كفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و متناسب با نرخ تورم نیست.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار "نما" با تاکید بر ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده، اظهار داشت: کارگران جزو اقشار بسیار ضعیف جامعه هستند و متاسفانه وضعیت معیشتی خوبی ندارند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در برنامه ریزی های کلان کشور وجود دارد و دولت و مجلس هم آن طور که باید و شاید این مشکل را حل و فصل نکردند، آن است که به بهبود معیشت کارگران توجه کافی نمی‌شود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت معیشتی و اقتصادی کارگران به هیچ وجه مطلوب نیست و این افراد علیرغم آنکه تلاش زیادی به ویژه در بخش های تولیدی و صنعتی کشور انجام می‌دهند، اما حقوق کافی دریافت نمی‌کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید دستمزد و حقوق کارگران مبتنی بر عدالت باشد و لازم است به حقوق کارگران توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی هم پیگیری های لازم را در این زمینه انجام می دهد تا حقوق کارگران در سال آینده افزایش ویژه‌ای داشته باشد. در این راستا با رئیس مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های موثر مجلس بحث و تبادل نظر داشتیم تا همراهی لازم را در این زمینه انجام دهند و پیگیر افزایش حقوق کارگران در سال آینده باشند؛ به گونه ای که میزان افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ مبتنی بر میزان نرخ تورم باشد و آنان بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

بابایی کارنامی تاکید کرد: ما حتماً بحث رفاه کارگران و افزایش حقوق و دستمزد آنان را پیگیری خواهیم کرد. معمولا میزان افزایش حقوق کارگران تابع متغیرهای تصمیم‌گیری مزد در بودجه است و ابتدا در لایحه بودجه میزان افزایش حقوق کارمندان دولت تعیین تکلیف می‌شود و متناسب با آن و با اندک تفاوتی میزان افزایش حقوق کارگران مشخص میشود.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی بنده آن است که در سال آینده میزان افزایش حقوق کارگران ۲۵ درصد باشد که البته بسیار کم است و کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و متناسب با نرخ تورم نیست.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم که میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده باید بین ۴۵ درصد تا ۵۰ درصد باشد که در این صورت منطقی است و این پیشنهاد را حتماً در شورای عالی کار مطرح خواهیم کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...