نسخه چاپی

دستگیری ۲۰۰ گرداننده شركت‌های صوری

عکس خبري -دستگيري ??? گرداننده شرکت‌هاي صوري

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب، از راه اندازی پلیس گمرك در پایتخت خبر داد و گفت: در پرونده ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۲۰۰ نفر كه اقدام به ثبت حدود ۸۰ شركت صوری كرده بودند، را دستگیر كرده ایم.

به گزارش نما، سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، به بیان اهداف و مأموریت‌های این پلیس تخصصی پرداخت.

در ادامه می‌توانید باقی این مصاحبه را که به مباحثی از جمله «زمین خواری» و تخلفات مربوط به «ارز ۴۲۰۰ تومانی» می‌شود را بخوانید.

راه اندازی پلیس گمرک در تهران/ دستگیری ۲۰۰ گرداننده شرکت های صوری

اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در زمینه مبارزه با شرکت‌های صوری را بفرمائید.

در پرونده ارزهای ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۲۰۰ نفر که اقدام به ثبت حدود ۸۰ شرکت صوری کرده بودند، را دستگیر کرده ایم.

این افراد ثبت سفارش با ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتند اما هیچ محصولی وارد وارد نکرده بودند و ارز را در بازار آزاد فروختند.

آیا پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با سایر پلیس‌های امنیت اقتصادی در استان‌های دیگر هم عملیات‌های مشترک دارد؟

با سایر استان‌ها تعامل صد در صدی داریم، در استان‌های مرزی که بیشتر در زمینه کشف قاچاق فعالیت دارند اکثر مأموریت‌ها مشترک با ما (پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ) است. بین تمام پلیس‌های اقتصادی هماهنگی صد در صدی است تا کار درست انجام شود.

در زمینه احتکار هم اگر ما در تهران متوجه موردی شویم که در استان‌های دیگر باشد حتماً به آن استان اطلاع می‌دهیم تا خودشان وارد کار شوند. به عنوان مثال در زمینه تخلفات کارت‌های بازرگانی نیاز است تا پلیس امنیت اقتصادی چند استان با هم همکاری داشته باشند تا بشود یک تخلف را پیگیری و به نتیجه رساند.

اغلب تخلفات صرافی‌ها در چه حوزه‌ای است؟

در حدود ۶۰۰ صرافی داریم، همه این صرافی‌ها تخلف نمی‌کنند و ممکن است برخی از اینها مرتکب تخلفاتی شوند؛ به عنوان مثال یک صرافی مجوز معامله سکه را دارد اما در کنار آن دلار هم معامله می‌کند.

در التهابات بازار ارز بیش از ۱۲۰ نفر دستگیر شده اند و همچنین صرافی‌هایی بوده که فراخوانده شده و به آنها تذکرات لازم داده شده است

در التهابات بازار ارز بیش از ۱۲۰ نفر دستگیر شده اند و همچنین صرافی‌هایی بوده که فراخوانده شده و به آنها تذکرات لازم داده شده است. همچنین برخی از صرافی‌ها هستند که مجوزشان را تمدید نکرده اند و همچنان در حال فعالیت هستند که موارد تخلف هم به آنها و هم به بانک مرکزی گزارش داده شده است.

چرا ما در تهران که در مرکز کشور است بارهای قاچاق با حجم و ابعاد بالا کشف می‌کنیم؟

شیوه و شگرد قاچاقچیان اینگونه است که به صورت خورد محموله را در قالب‌های مختلف از جمله جهیزیه وارد تهران می‌کنند و در یک مکانی آنها را جمع می‌کنند.

می‌توان گفت شیوه و شگرد قاچاقچیان با گذشته فرق کرده است.

در پلیس امنیت اقتصادی هم پا با مجرمان هستیم یا از آنها عقب تر هستیم؟

در این پلیس هم پا با متهمان هستیم و در اینجا باید اعلام کنم که ان شاء الله به زودی «پلیس گمرک» در تهران راه اندازی می‌شود تا خلاهایی که داشتیم پر شود.

البته در مواردی که رصد و پایش داریم از متهمان جلوتر هستیم و اجازه به وقوع پیوستن آن جرم را نمی‌دهیم.

راه اندازی پلیس گمرک در تهران/ دستگیری ۲۰۰ گرداننده شرکت های صوری

از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در زمینه زمین خواری بگویید.

زمین خواری مقوله خاصی دارد؛ باید سند چند ارگان جعل شود تا بتوان زمین آنها را بفروشند به همین منظور ما از دفترخانه‌های قدیمی شروع کردیم و سندهای قدیمی را بررسی می‌کنیم تا معلوم شود وضعیت مالکیتشان به چه شکل است.

دفترخانه‌های اسناد رسمی در این زمینه به پلیس می‌توانند کمک شایانی کنند چراکه آنها سندهای مادر را در اختیار دارند.

فرار مالیاتی شرکت‌ها به چه صورت بررسی می‌شود؟

در این حوزه کارشناس پلیس امنیت اقتصادی و کارشناس قوه قضائیه به صورت رندمی بعضی از شرکت‌ها را بررسی می‌کنند. گردش مالی این شرکت‌ها بررسی می‌شود و اگر فرار مالیاتی داشته باشند به دادسرا اعلام می‌شود تا وضعیتشان تعیین تکلیف شود.

پلیس سودی از کشف اموال قاچاق می‌برد؟

اموالی که پلیس کشف می‌کند چه در حوزه قاچاق و چه در حوزه احتکار به نهادهای مربوطه تحویل داده می‌شود و اصلاً پلیس دخل و تصرفی در آنها را ندارد.

کالاهای احتکار توقیف می‌شوند یا در دسترس مردم قرار می‌گیرند؟

کالایی که به ظن احتکار توقیف شود، در همان محل قاضی به قیمت مصرف کننده در اختیار مردم می‌گذارند؛ یعنی بار احتکار توقیف نمی‌شود و همان جا وارد بازار می‌شود.

مواردی بوده است که شرکت‌های تولیدی، جنس خود را احتکار کنند؟

در سال گذشته دو مورد بوده است اما امسال موردی مشاهده نشده است.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...