نسخه چاپی

تقابل رییس سابق فدراسیون وزنه برداری با وزارت ورزش و جوانان

عکس خبري -تقابل رييس سابق فدراسيون وزنه برداري با وزارت ورزش و جوانان

بی شك در صورت تداوم بلاتكلیفی در فدراسیون وزنه برداری و سهل انگاری وزارت ورزش و جوانان درانتخاب فردی از خانواده وزنه برداری كه دارای سابقه مدیریت نیز باشد به عنوان سرپرست ، شاهد وخامت اوضاع در این فدراسیون با نزدیك شدن به زمان برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین خواهیم بود.

خسرو کفیلی- با گذشت نزدیک به ۵۰ روز، بلاتکلیفی در فدراسیون وزنه برداری همچنان تداوم دارد و مقامات وزارت ورزش و جوانان هنوز سرپرستی را برای این فدراسیون انتخاب نکرده اند.

علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری از اول دی ماه گذشته در پی دریافت ابلاغی از سوی وزارت ورزش و جوانان بازنشسته شده است. البته این پایان ماجرا نبود و پس از آن نه مرادی بازنشسته بودن خود را پذیرفت و نه این وزارت خانه سرپرستی برای فدراسیون وزنه برداری انتخاب کرد.

با کناره گیری مرادی از مسند ریاست فدراسیون وزنه برداری و عدم انتخاب سرپرستی برای این فدراسیون به منظور ایجاد بستر لازم برای برگزاری انتخابات جدید ، تمامی فعالیتهای این فدراسیون را به حال سکون درآورده است.

مرحله دوم اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی یونان که اردیبهشت ماه سال آینده در یونان برگزار می شود ، قرار بود در رشت دایر شود به زمان دیگری موکول شد و ۱۴ وزنه بردار جوان که در مرحله اول اردو حضور داشتند به حال خود رها شدند.

با انتخاب داود باقری نایب رییس فدراسیون وزنه برداری با استناد به ماده ۲۴ اساسنامه فدراسیون های ورزشی از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان مسوول اجرایی فدراسیون وزنه برداری همگان انتظار داشتند که سروسامانی به این فدراسیون داده شود که این چنین نشد بلکه شرایط وخیم تر نیز شد.

رییس سابق فدراسیون وزنه برداری که پس از ابلاغ بازنشستگی اش دیگر جایگاهی در این فدراسیون نداشته است به یکباره در عملی غیر قانونی درخواستهایی را به امضای خود برای مقامات اداره کل ورزش و جوانان و هیات وزنه برداری استان گیلان برای مساعدت در امر تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در رشت ارسال کرد و در دعوت نامه هایی که به امضای او منقوش شده است از روسای هیات های وزنه برداری هفت استان که تیم هایشان در لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران حضور دارند برای شرکت در مرحله پایانی این مسابقات دعوت کرد.

این عمل غیر قانونی مرادی، مسوولان وزارت ورزش و جوانان را به خود آورد و پس از فراخواندن نایب رییس فدراسیون وزنه برداری برای ادای توضیحاتی از انتصاب سریع سرپرست جدید خبر دادند که تاکنون چنین نشده است.

برخی از کارشناسان ، امضای درخواست ها و دعوت نامه های روسای برخی از هیات های وزنه برداری استان ها را تقابلی آشکار از سوی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری با مقامات وزارت ورزش و جوانان که اعتقادی به بازگشت مرادی ندارند ، می پندارند.

بی شک در صورت تداوم بلاتکلیفی در فدراسیون وزنه برداری و سهل انگاری وزارت ورزش و جوانان درانتخاب فردی از خانواده وزنه برداری که دارای سابقه مدیریت نیز باشد به عنوان سرپرست ، شاهد وخامت اوضاع در این فدراسیون با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین خواهیم بود.

بازی هایی که کسب مدال های رنگارنگ ملی پوشان وزنه برداری همیشه نقش مهمی در جایگاه کاروان ورزشی ایران در جدول رده بندی تیمی این بازی ها داشته است.

۱۴۰۰/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...