نسخه چاپی

نگاهی به سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان

عکس خبري -نگاهي به سياست آپارتايد رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان

گزارش اخیر عفو بین‌الملل مستندی از سیاست های آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

به گزارش نما، سازمان عفو بین‌الملل اخیرا سرانجام به آنچه که فعالان فلسطینی، سازمان‌های حقوق بشری و متحدان آن‌ها برای دهه‌ها گفته‌اند، اعتراف کرده و گزارشی منتشر کرد که در آن نتیجه‌گیری شد رژیم صهیونیستی رژیمی آپارتاید است که طبق قوانین بین‌المللی جنایاتی علیه بشریت را از رود اردن تا دریای مدیترانه انجام می‌دهد.
به گزارش «میدل ایست آی»، دیده بان حقوق بشر و سازمان حقوق بشری «بت سلم» گزارش‌های مشابهی را پیشتر منتشر کرده بودند.

گزارش عفو بین‌الملل مستندی از آپارتاید رژیم صهیونیستی ارائه می‌کند، که نشان می‌دهد قصد رژیم صهیونیستی برای سرکوب و تسلط بر فلسطینیان است.

بر اساس این گزارش، سیاست‌های سرزمینی و برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی، مهندسی نژادی جمعیت‌شناختی آن با هدف تضمین اکثریت یهودی، اعمال قتل‌های هدفمند، محدودیت‌های حرکتی، سیاست‌های پاکسازی قومی و انتقال اجباری، تبعیض نهادینه‌شده و انکار تابعیت و ملیت افراد از اقدامات این رژیم بوده که همه بخشی از یک سیستم برنامه ریزی شده سلطه و آپارتاید هستند.

این گزارش تاکید می‌کند که ذات این سلطه، اعمال رژیم‌های شهروندی متمایز است که بین یهودیان و فلسطینی‌ها و تقسیم فلسطینیان به گروه‌های جداگانه (شهروندان فلسطینی اراضی اشغالی، قدس، فلسطینی‌ها در کرانه باختری، نوار غزه، و پناهندگان) انجام می‌شود.

گزارش عفو بین‌الملل همچنین مشخص می‌کند که آپارتاید رژیم صهیونیستی برای فلسطینی‌هایی که تابعیت اراضی اشغالی را دارند، اعمال می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد که با وجود وضعیت رسمی این افراد به عنوان شهروند، قصد تبعیض آمیز آشکار برای تسلط بر شهروندان فلسطینی در اراضی اشغالی وجود دارد.

کل ساختارهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی عمداً به گونه‌ای طراحی شده است که فلسطینی‌ها را در موقعیت ذاتی پایین خری در مقایسه با یهودیان قرار دهند.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...