نسخه چاپی

توزیع برنج تنظیم بازار از هفته جاری در استان خراسان جنوبی/ذخیره سازی ۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید

توزيع برنج تنظيم بازار از هفته جاري در استان خراسان جنوبي/ذخيره سازي ??? تن سيب و پرتقال شب عيد

رئیس سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی از توزیع برنج تنظیم بازار از هفته جاری در استان خبر داد و گفت: ۸۰۰ تن سیب و پرتقال شب عید در استان ذخیره شده است.

به گزارش نما ، مهدی جعفری در نشست خبری اظهار داشت: 190 بازرس و ناظر وضعیت بازار را رصد می‌کنند.

وی گفت: سهمیه برنج هندی، پاکستانی و تایلندی تنظیم بازار از ابتدای مهرماه و آبان ماه در دو مرحله آغاز شده و مرحله سوم و چهارم تنظیم بازار نیز آذرماه و دی ماه بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: مرحله پنجم در بهمن ماه شامل 750 تن بوده که برنج پاکستانی 375 تن آن توزیع شده و 375 تن برنج هندی و 175 تن برنج تایلندی نیز در هفته جاری توزیع می‌شود.

جعفری با بیان اینکه 920 تن برنج سهمیه اسفند و بهمن در استان بوده که 150 تن در اختیار سازمان‌های معیشتی و 135 تن در اختیار فروشگاه اتکا قرار گرفته است تصریح کرد: قیمت برنج تایلندی 11 هزار و 500 تومان و برنج هندی 24 هزار تومان برای مصرف کننده است.

وی با اشاره به سهمیه شکر تنظیم بازار ادامه داد: شکر خانوار در حال توزیع 175 تن، شکر صنف و صنعت 150 تن و شکر زنبورداران 86 تن است که قیمت هرکیلو شکر خانوار 15 هزار و 230 تومان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مرغ منجمد تنظیم بازار هر کیلو 20 هزار تومان مصرف کننده و گوشت گوساله منجمد سردست 40 تن ابلاغ شده با قیمت 107 هزار تومان در حال توزیع است.

جعفری میزان تولید گوشت مرغ در استان مازاد بوده که به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و یزد توزیع می‌شود اظهار کرد: روزانه 90 تن تولید تخم مرغ در استان بوده که 60 تن آن مازاد است و به استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت مرغ گرم و تخم مرغ به ترتیب در استان 29 هزار تومان و 21 هزار و 500 تومان است گفت: طی دو ماهه اخیر در استان 19 هزار و 184 مورد بازرسی انجام شده و 58 میلیارد ریال ارزش تخلفاتی بوده که به تعزیرات معرفی شدند.

جعفری با بیان اینکه تخلفات بیشتر مربوط به آرد و نان و به دلیل کم فروشی بوده است گفت: روزبازارها، میادین میوه و تره بار، نانوایی‌ها، توزیع‌کنندگان سموم کشاورزی، نهاده‌های دام و طیور، کالاهای اساسی محصولات کشاورزی، انبارها و کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها، صنایع تبدیلی و کارخانجات خوراک دام و تولید آرد استان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به میوه تنظیم بازار شب عید افزود: 800 تن میوه سیب و پرتقال تامسون در استان ذخیره سازی شده و مشکلی برای شب عید نخواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: فروشگاه‌های مواد پروتئینی فروزان و کاکل زری در تمام استان و فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی قاین طیور در زیرکوه و قاین اقلام تنظیم بازار را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

جعفری با بیان اینکه سهمیه روغن نباتی در بهمن ماه 724 تن است گفت: گوشت مرغ در خرده فروشی‌ها امروز 29 هزار و 800 تومان و تخم مرغ مصرف کننده 22 هزار و 200 تومان است.

وی با بیان اینکه برنج، شکر و گوشت به صورت اینترنتی در استان توزیع می‌شود گفت: تاکنون بیش از 13 هزار و 400 تن انواع کود بین کشاورزان توزیع شده و بیش از 5 هزار و 800 تن موجودی انواع کودهای پایه در استان وجود دارد.

تسنیم

۱۴۰۰/۱۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...