نسخه چاپی

قیمت طلا در بازار جهانی ثابت ماند

قيمت طلا در بازار جهاني ثابت ماند

قیمت طلا در بازار جهانی كه از مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عبور كرده بود امروز ثابت مانده و افزایش قیمت محسوسی به خود ندیده است.

به گزارش نما به نقل از رویترز، پس از آنکه در معاملات روز گذشته به دلیل بحران اوکراین قیمت طلا به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته رسید، این بار با تمرکز سرمایه گذاران بر مهار تورم و انتظار تشدید سیاست‌های پولی توسط بانک‌های مرکزی، طلا زیر سطح ۱۹۰۰ دلار ثابت ماند.

هر اونس طلا پس از اینکه در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه به بالاترین میزان خود در ۹ ماه گذشته رسید و در بازار ۱۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت به فروش رسید، امروز تغییر چندانی نداشت و در این بازارها با ۱۸۹۸ دلار و ۸۱ سنت در هر اونس عرضه شد، از طرف دیگر قیمت طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹۰۱ دلار رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی ضمن اشاره به بحران بین روسیه گفت: «عامل اصلی تعیین کننده قیمت طلا در بازارهای جهانی در وضعیت فعلی تنش بین روسیه و اوکراین است.»

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا برنامه‌هایی را برای هدف قرار دادن و تحریم بانک‌ها و نخبگان روسی اعلام کردند، در حالی که آلمان پروژه خط لوله گاز روسیه را که به گفته آنها به دلیل این که روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین جمع آوری کرده است، متوقف کرد. با این حال مسکو برنامه ریزی برای تهاجم را رد کرده است.

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه افزایش یافت زیرا بازارها شاهد افزایش نرخ‌ها بودند و انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات متحده در ماه مارس رشد قیمتی را به خود ببیند.

بازارهای ارزی تنها با افزایش ۵۰ واحدی نرخ در ماه آینده قیمت گذاری خود را انجام می‌دهد ولی با این حال این قیمت گذاری ها باید ۶۰ درصد کاهش یابد.


بازدهی بالاتر و افزایش نرخ بهره با افزایش هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره، جذابیت شمش را کاهش می‌دهد.

اسپیواک در حالی که چشم انداز فنی فلز طلا را ارائه کرد، گفت: «از آنجایی که فدرال رزرو به انقباض و افزایش نرخ‌های واقعی ادامه می‌دهد، بازارها در خطوط مستقیم حرکت نمی‌کنند، اما جهت کلی قیمت طلا در شش ماه آینده پس از فروکش کردن بحران اوکراین کاهشی است.

اسپیواک گفت که طلا می‌تواند از ۱۷۵۰ دلار عبور کند و به سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس هم برسد

امروز در بازار جهانی هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۲۰ سنت، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۷۸ دلار و ۹۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۵۲ دلار و ۴۷ سنت رسید.

مهر 

۱۴۰۰/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...