نسخه چاپی

آیا استفاده از اتانول به بایدن كمك می كند؟

عکس خبري -آيا استفاده از اتانول به بايدن کمک مي کند؟

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریكا از برنامه‌ خود برای تمدید دسترسی مردم آمریكا به تركیب‌های بیو دیزل (اتانول) در طول فصل تابستان خبر داد برای مقابله با افزایش قیمت سوخت خبر داد.

به گزارش نما، این طرح آخرین تلاش دولت آمریکا برای کاهش تورم را نشان می‌دهد که در روز سه‌شنبه به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسید.

این طرح به آمریکایی‌ها اجازه می‌دهد از یکم ژوئن تا ۱۵ سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۲۴ شهریور) به خرید سوخت «ای ۱۵» ادامه دهند. این بنزین از ترکیب ۱۵ درصدی اتانول استفاده می‌کند.

این تصمیم نشان دهنده یک پیروزی برای لابی شرکت‌های تولید کننده ذرت در آمریکا است زیرا باعث افزایش تقاضا برای اتانول گرفته شده از ذرت می‌شود. طرح بایدن همچنین یک شکست برای پالایشگاه‌های نفت در این کشور است که اتانول را به عنوان رقیب خود در نظر می‌گیرند.

میزان محبوبیت بایدن در آمریکا به دلیل هزینه‌های بالا برای مصرف‌کنندگان و تورم، کاهش یافته است. تورم و گرانی هر دو از عواملی مهم برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای در ماه نوامبر تلقی می‌شوند.

وزارت کار ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که نرخ تورم در این کشور در یک سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت که این بالاترین افزایش تورم در آمریکا در ۴۰ سال گذشته است.

در یک سال گذشته هزینه غذا، سوخت، مسکن و سایر نیازهای ضروری در آمریکا بر مصرف کنندگان آمریکایی فشار آورده و افزایش درآمدها را خنثی کرده است.

گزارش دولت آمریکا همچنین نشان می‌دهد که تورم در ماه‌های فوریه تا مارس ۱.۲ درصد افزایش یافته است در حالی که این تورم در ماه‌های ژانویه تا فوریه ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

برای اولین بار نرخ تورم در آمریکا شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می‌شود که پس از وقوع جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه روند افزایشی را از خود نشان داده است.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن (حدود ۳.۸ لیتر) بنزین در آمریکا ۴.۱۰ دلار است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است. اگرچه قیمت سوخت در آمریکا در چند هفته گذشته کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل کالاها و قطعات در سراسر آمریکا شده است که به نوبه خود به رشد قیمت‌ها برای مصرف کنندگان کمک کرده است.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...