نسخه چاپی

صبح امروز صورت گرفت

دیدار رییس جمهور با وزیر توسعه تركیه

رییس جمهور با بیان اینكه ایران و تركیه دارای مصالح و دشمنان مشتركی هستند، گفت: دشمنان مشترك مخالف توسعه روابط دو كشور هستند چرا كه وقتی حوزه همكاری هایمان هر چه بیشتر گسترش یابد آنها ضرر می كنند.

به گزارش نما ،محمود احمدي نژاد در ديدار وزير توسعه تركيه روابط دو كشور را مستحكم و پايدار دانست و گفت: ايران و تركيه دو كشور بزرگ با استعدادهاي فراوان هستند كه توسعه روابط و سطح همكاري هاي دوجانبه، به نفع دو كشور و كل منطقه است.

رييس جمهور خاطر نشان كرد: همكاري هاي ايران و تركيه براساس احترام، دوستي و عادلانه است و مي توانيم بهترين شركاي هم باشيم و روابط مان به الگويي براي ساير ملت ها تبديل شود.

احمدي نژاد با بيان اينكه طراحي هاي دشمنان و بدخواهان نمي تواند بين دو كشور فاصله ايجاد كند، گفت: اگر چه ممكن است سلايق‌مان در بعضي موضوعات با هم همخواني نداشته باشد اما اين نمي‌تواند موجب كاهش سرعت همكاري شود و بايد با گفتگوهاي بيشتر اين موارد را هم به نقاط مشترك تبديل كنيم.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران و تركيه مسائل منطقه را هم بايد با كمك هم حل و فصل كنند تصريح كرد: راه حل هايي كه با كار مشترك ايران و تركيه همراه باشد موفق و پايدار است.

وزير توسعه تركيه نيز در اين ديدار با بيان اينكه ايران و تركيه فرهنگ، ارزش‌ها و گذشته مشترك دارند، اظهار داشت: سرنوشت ايران و تركيه در ارتباط با تمامي موضوعات منطقه‌اي و جهاني مشترك است اگر در بعضي موضوعات هم تفاوت ديدگاه داشته باشيم اما ترکيه واقف است که آينده و سرنوشت دو كشور به هم گره خورده است.

وي افزود: آنهايي كه بيرون از منطقه هستند هر چه مي خواهند در خصوص روابط دو كشور بيان كنند ،‌آنچه براي تركيه مهم است همراهي و همبستگي با جمهوري اسلامي ايران است.

وي خطاب به احمدي نژاد خاطر نشان كرد: روابط ايران و تركيه در دوره رياست جمهوري شما تعميق و گسترش بيشتري يافت و پايه اي كه در دوره شما گذاشته شد، ادامه خواهد يافت و اين موضوع در تاريخ ثبت خواهد شد.

وزير توسعه تركيه با بيان اينكه هيات اقتصادي عالي رتبه اي را همراه خود به ايران آورده است اظهار داشت: تركيه به دنبال افزايش حجم روابط و همكاري هاي خود با ايران به ويژه در زمينه هاي تجاري و بازرگاني تا رقم بالاي 30 ميليارد دلار است.

۱۳۹۲/۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...