نسخه چاپی

با اعلام باهنر؛

كاندیداتوری لاریجانی تكذیب شد

كاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تعدد نامزدهای انتخاباتی را نشانه ظرفیت‌سازی مناسب نظام خواند و گفت: لاریجانی كاندیداتوری خود را تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس از رشت، محمدرضا باهنر در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان با بیان اینکه نگاه نقادانه و عادلانه باید به دولت‌های نهم و دهم داشت، اظهار کرد: دولت‌های نهم و دهم دارای نقاط مثبت و منفی مهمی بودند.

وی، دولت احمدی‌نژاد را فعال‌تر از دیگر دولت‌ها عنوان کرد و افزود: دولت‌های نهم و دهم از نظر فعالیت بین دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در رتبه نخست است.

باهنر با اشاره به علاقه شدید احمدی‌نژاد برای خدمت به مردم، تصریح کرد: احمدی‌نژاد ولع خدمت به مردم داشت.

*فساد مالی در حلقه سوم و چهارم دولت احمدی‌نژاد رخ داد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به ساده‌زیستی احمدی‌نژاد اشاره کرد و یادآور شد: در حلقه‌های سوم و چهارم دولت احمدی‌نژاد مانند قضیه فساد 3 هزار میلیاردی، شاهد فسادهای مالی بودیم.

وی با بیان اینکه اکنون اطمینان دارم، احمدی‌نژاد برای خود و خانواده‌اش پولی کنار نگذاشته است، اذعان کرد: احمدی‌نژاد در بیان مسائل و مواضع شجاع، بی‌باک بود و اهل خجالت نبود.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اظهار کرد: شجاعت با بی‌باکی تفاوت دارد و همواره بی‌باکی دارای عاقبت خوبی نیست و نتایج منفی به همراه دارد.

*احمدی‌نژاد نقدپذیر نبود

باهنر با اشاره به نقاط منفی احمدی‌نژاد، بیان کرد: احمدی‌نژاد به خردجمعی اعتقادی نداشت و نقدها را قبول نمی‌کرد.

وی، حذف برخی ساختارهای اجرایی و ضربه به سیستم برنامه‌ریزی کشور را یکی دیگر از نقاط منفی عملکرد احمدی‌نژاد دانست و گفت: احمدی‌نژاد در موضوع حذف سازمان برنامه و بودجه به جای برطرف کردن مشکلات به دنبال حذف صورت مسئله بود.

این مسئول با اشاره به انحلال حدود 20 شورای عالی توسط احمدی‌نژاد، افزود: مجلس توانست با فشارهای خود برخی از این شوراها را احیا کند.

*دوست همیشگی احمدی‌نژاد سخن از دوستی با مردم رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کرد

باهنر، دولت‌های نهم و دهم را بدون سیاست‌های راهبردی خواند و عنوان کرد: در دولت احمدی‌نژاد بیش از 15 هزار میلیارد تومان صرف ایجاد ناقص بنگاه‌های زودبازده در راستای اشتغالزایی برای افراد بیکار شد و اکنون بیشتر این افراد علاوه بر بیکاری، بدهکار نیز هستند.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت‌های احمدی‌نژاد دارای فراز و فرودهای بسیاری بود، متذکر شد: احمدی‌نژاد زمانی سخن از هولوکاست می‌گفت و برای سخنان او کشور هزینه‌های زیادی پرداخت کرد و از طرف دیگر دوست همیشگی احمدی‌نژاد سخن از دوستی با ملت رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به سابقه دوستی 20 ساله خود با احمدی‌نژاد اشاره کرد و یادآور شد: در سال 84 از احمدی‌نژاد خواستم از برخی کاندیداهای اصولگرا در دولت خود استفاده کند و او گفت که بنده در دولت ژنرال نمی‌خواهم و سرباز می‌خواهم.

*نگاه احمدی‌نژاد به مسائل کشور پروژه‌ای بود

باهنر، نگاه احمدی‌نژاد به مسائل کشور را پروژه‌ای دانست و تصریح کرد: پروژه بزرگ مسکن مهر از طرح‌های بسیار خوب بود و افراد بی‌خانمان را دارای خانه کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر دارای مدیریت صحیح پولی و مالی نبود، افزود: اکنون بانک مسکن بابت مسکن مهر بالغ بر 40 هزار میلیارد به بانک مرکزی بدهکار است.

به گفته وی، حدود یک‌چهار تورم 40 درصدی موجود در کشور مربوط به مسکن مهر است.

*دولت آینده باید کارآمدتر از دولت فعلی باشد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، مشکل کنونی مردم را گرانی و بیکاری عنوان کرد و گفت: امروز در تمام خانه‌ها جوانان تحصیل‌کرده و بیکار حضور دارند.

باهنر، مهم‌ترین چالش بنگاه‌های اقتصادی را مشکل امکانات تولید دانست و بیان کرد: دولت آینده باید کارآمدتر از دولت کنونی باشد.

*انتقاد از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات

وی با انتقاد از تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام انتخابات، اظهار کرد: اغلب دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت و حضور در عرصه‌های سیاسی هستند.

باهنر، انتخابات در ایران را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: انتخابات در ایران همواره دارای پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی بوده است.

باهنر با اشاره به تصمیم مجلس برای برگزاری انتخابات به صورت هر دو سال یک‌بار، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از چند ماه مانده به انتخابات فعالیت‌های اجرایی و اقتصادی در کشور ضعیف و کند می‌شد و جامعه منتظر برگزاری انتخابات و منتخبان آن بود.

وی، روش جدید تجمیع انتخابات را دارای نکته‌های مثبت و منفی دانست و تصریح کرد: یکی از نکته‌های منفی تجمیع انتخابات در حاشیه قرار گرفتن یکی از انتخابات توسط انتخابات دیگر است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری اضافه کرد: برگزاری انتخابات به صورت تجمیع و هر دو سال یک‌بار وقت و هزینه کمتری از کشور می‌گیرد.

*تریبون‌های رسمی محل تبلیغ کاندیدای دولت نیست

وی با تصریح بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به صورت سه قطبی برگزار می‌شود، گفت: امسال اصلاح‌طلبان، گروه رئیس جمهور و برخی اطرافیان او و اصو‌لگرایان سه قطب انتخابات هستند.

باهنر، داشتن کاندیدا در انتخابات را حق رئیس جمهور دانست و یادآور شد: اما نباید از تریبون‌های رسمی و دولتی برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر دولت استفاده شود.

وی ابراز کرد: برخی از آقایان حضور و برنامه‌ریزی اطرافیان رئیس جمهور برای انتخابات ریاست جمهوری را انکار می‌کنند، اما دم خروس بیرون زده است.

*تعدد کاندیداهای اصولگرا فرصت است

این مسئول با اشاره به وجود تعدد کاندیدا بین جامعه اصولگرایان، تصریح کرد: تعدد و تنوع کاندیدا بین اصولگرایان می‌تواند فرصت باشد.

باهنر به ایجاد تنوع در فضای انتخاباتی از سال 76 اشاره کرد و افزود: در دوره آقای هاشمی کاندیداهای دیگر شانسی برای پیروزی نداشتند.

وی ادامه داد: در فضای تعدد کاندیداها می‌توان سخنان تمام نامزدها را شنید و بهترین فرد را انتخاب کرد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با اشاره به رقابت دو قطب از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان کرد: ممکن است اصولگرایان به دو قطب مجزا تبدیل شوند.

*تصمیم های رئیس جمهور منتخب تا عمق خانه‌های مردم نفوذ می‌کند

باهنر درباره تفاوت‌های سه رئیس جمهور در سال‌های گذشته، اظهار کرد: قضاوتی درباره سه رئیس جمهور اخیر ندارم، اما آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد دارای تفاوت‌های بسیاری با همدیگر هستند.

وی با تأکید بر اهمیت انتخابات امسال، گفت: تصمیم‌های رئیس جمهور منتخب تا عمق خانه‌های مردم نفوذ می‌کند و سرنوشت هرکدام از افراد و کشور وابسته به حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است.

*دولت یازدهم بهتر از دولت‌های قبلی عمل می‌کند

داوطلب احتمالی ریاست جمهوری، با بیان اینکه نباید تمام اصلاح‌طلبان را فتنه‌گر دانست، تصریح کرد: افراد مؤثر در فتنه سال 88 باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، خواستار حضور جدی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری شد و بیان کرد: دولت یازدهم باید بهتر از دولت‌های قبلی عمل کند.

*شاخص اقتصادی کشور مطلوب نیست

وی در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: برخی از شاخص‌های مسایل اقتصادی کشور مطلوب نیست و نیاز به مدیریت همراه با تدبیر، خرد و سیاست‌های راهبردی دارد.

وی با بیان اینکه ممکن است آثار تحریم‌ها ارتباطی به اقتصاد نداشته باشد، گفت: باید تحریم‌ها را به فرصت تدبیر کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره برگزاری دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی در کشور اذعان کرد: همزمانی این دو انتخابات نباید همدیگر را تحت‌الشعاع قرار دهند. مردم، مسئولان و رسانه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند.

وی، عملکرد عملیاتی دولت در تولید ملی و سرمایه ایرانی را مناسب ندانست و تصریح کرد: دولت باید کارها را ساماندهی کند.

باهنر، نامگذاری‌های سال‌ها توسط مقام معظم رهبری را آغاز فعالیت کار و تلاش جمعی نام برد و خاطرنشان کرد: همه باید در این راستا فعالیت کنند.

*تورم کشور در سال 91 از مرز 41 درصد گذشت

وی، وضعیت اقتصادی موجود را ناشی از اجرا نشدن سیاست‌های راهبردی کشور عنوان کرد و افزود: تورم و گرانی از نظر علمی چند عامل دارد که یکی از آنها رشد نقدینگی است.

کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری ادامه داد: در سال 91 تورم از مرز 41 درصد گذشت که یک رکورد در 20 سال گذشته بود.

وی درباره نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله ورود مشایی به انتخابات اذعان کرد: احمدی‌نژاد دوست دارد که دولت آینده ادامه‌دهنده رفتارهای دولت نهم و دهم باشد. اما ما می‌گوییم ادامه تمام این رفتارها برای دولت آینده خطرناک است، بنابراین گزینه دولت یک دلیلی برای ما است.

*احمدی‌نژاد حق استفاده از امکانات دولتی به نفع یک کاندیدا را ندارد/کاندیداتوری لاریجانی تکذیب شد

باهنر، استفاده از امکانات دولتی توسط رئیس‌جمهور در سفرهای استانی به نفع این کاندیدا را تخلف دانست و افزود: رئیس‌جمهور در سفرهای استانی حق ندارد برای کاندیدای خاص از امکانات دولتی استفاده کند.

وی به بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان اشاره کرد و متذکر شد: بررسی صلاحیت‌های ریاست‌جمهوری متفاوت‌تر از دیگر صلاحیت‌ها است و اگر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها کسی را تأیید نکرد، رسانه‌ها نگویند که مشکل فساد داشت؛ بلکه باید از قانون تمکین کرد و ممکن است فرد کاندیدا تنها برای ریاست‌جمهوری مناسب نباشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یکی از کاندیداها اگر رد صلاحیت شوم باید از قانون تمکین کنم و قانون‌شکنی جرم است.

وی درباره ورود خاتمی به عرصه انتخابات متذکر شد: خاتمی باید تحلیل کند و ببیند که آیا مصلحت است که ورود کند یا خیر.

باهنر درباره کاندیداتوری لاریجانی اذعان کرد: لاریجانی کاندیداتوری خود را تکذیب کرد.

*غنی‌سازی هسته‌ای از حقوق ماست/هیچ انحرافی برای استفاده از هسته‌ای در رفتار ما نیست

وی با اشاره به سیاست خارجی خود در صورت منتخب شدن در انتخابات، تصریح کرد: مکلف هستیم با تمام کشورها تعامل داشته باشیم و قطع رابطه با آمریکا برای ما واجب نیست و ایجاد ارتباط با این کشور نیز حرام نیست.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه می‌توانیم منافع مشترک با آمریکا داشته باشیم، ادامه داد: شریط این همکاری آدم شدن آمریکاست.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم دیپلماسی فعال داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دیپلماسی دولت نهم و دهم با اخم است و ما این را سیاست راهبردی نمی‌دانیم.

باهنر درباره برنامه هسته‌ای ایران، اذعان کرد: به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب استفاده از سلاح کشتارجمعی حرام است.

وی افزود: غنی‌سازی هسته‌ای از حقوق ماست و از آنها استفاده نظامی نمی‌کنیم و هیچ انحرافی در رفتار ما نیست.

*انتخابات خرداد سرنوشت‌ساز است

باهنر همچنین در جمع مردم شهر رشت در مسجد الهادی (ع) این شهر با بیان اینکه وضعیت شاخص عمومی کشور نرمال و معمولی نیست، اظهار کرد: اصلاح این وضعیت نیار به تدبیر و برنامه‌ریزی دارد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم در خرداد امسال، افزود: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید باهم هم‌افزایی داشته باشند و مردم و مسئولان تلاش کنند، هیچکدام از این انتخابات تحت‌الشعاع همدیگر قرار نگیرند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، نتیجه انتخابات محلی را سبب توسعه شهری و روستایی دانست و تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها مهم است.

*دولت آینده قوی‌تر از دولت فعلی باشد

وی، ضریب حضور مردم در انتخابات را با ضریب امنیتی ملی در ارتباط خواند و گفت: میزان حضور و نوع انتخابات بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم دولت آینده نقاط ضعف دولت فعلی را نداشته باشد و قوی باشد.

باهنر، با اشاره به اینکه این موج باید به عمق جامعه گسترش یابد، ادامه داد: فرد منتخب باید دولتی تشکیل دهد که مشکلات دولت فعلی را نداشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، شناخت نقص‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت را از نکات بسیار مهم ذکر کرد و افزود: در مدت سی سال انقلاب اسلامی همواره تهدیدها وجود داشته است و باید تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کنیم.

*احمدی‌نژاد در پرکاری شاگرد اول است

وی به نقاط قوت دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و یادآور شد: دولت احمدی‌نژاد از نظر پرکاری در بین دولت‌های گذشته رکورددار بوده و در این زمینه شاگرد اول است.

باهنر، خدمت دولت به مردم را خالصانه و با حرص و ولع خواند و اذعان کرد: ساده‌زیستی دولت احمدی‌نژاد از دیگر ویژگی‌ مثبت آن است.

وی، شجاعت دولت در بیان مسائل و زنده کردن گفتمان امام راحل را خوب توصیف کرد و ابراز داشت: احمدی‌نژاد در محافل خصوصی و بیرونی شجاع و در برخی نقاط بی‌باک بود که گاهی این بی‌باکی بدون خرد بود.

*خشم احمدی‌نژاد منجر به عزل می‌شد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، با بیان نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد: استفاده نکردن از خردجمعی و نقدنپذیری دولت از نقاط ضعف آن است.

وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد برخی نقدها از طرف نزدیکان خود را تحمل نمی‌کرد که گاهی خشم منجر به عزل می‌شد.

باهنر، از بین رفتن ساختارهای اجرایی کشور مانند سازمان برنامه و بودجه، شورای عالی پول و اعتبار و... را از دیگر نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: از بین رفتن ساختارهای اجرایی، کشور را با مشکل مواجه کرد و گرفتاری به وجود آمد.

*احمدی‌نژاد سیاست راهبردی نداشت

وی افزود: در دولت احمدی‌نژاد هرکس می‌خواست رشد کند، مورد غضب قرار می‌گرفت و نداشتن یک سیاست راهبردی در مسایل داخلی و سیاست خارجی از نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد بود.

باهنر، سند چشم‌انداز 20 ساله را نقشه راهبردی کشور نام برد و تصریح کرد: نبود سیاست راهبردی در کشور گرفتاری ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت آینده باید نقاط ضعف را جبران کند، اذعان کرد: انتخاب فرد موردنظر بسیار حساس است.

*انتخابات سه قطبی است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری، انتخابات را سه قطبی خواند و خاطرنشان کرد: یک قطب اصلاح‌طلبان که حتماً وارد صحنه انتخابات می‌شوند، یک قطب احمدی‌نژاد و اطرافیانش و قطب سوم نیز اصولگرایان هستند.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان یک شهروند می‌تواند، کاندیدا داشته باشد، متذکر شد: رئیس جمهور حق ندارد در سفرهای استانی از تریبون و امکانات دولتی به نفع یک کاندیدا استفاده کند و این اقدام تخلف است.

باهنر، تعداد کاندیداهای اصولگرا را زیاد خواند و گفت: بنده، آل‌اسحاق و متکی جزو ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری هستیم و عده‌ای نیز مستقل و با جبهه پایداری وارد انتخابات می‌شوند.

*ضرورت جمع‌بندی کاندیداهای انتخاباتی قبل از ثبت‌نام

وی با بیان اینکه پیشنهاد دادیم اصولگرایان کاندیداهای خود را انتخاب کنند، اذعان کرد: باید قبل از ثبت‌نام به نظر واحد برسیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر در نخستین نظرسنجی‌ها نفر اول انتخابات نشوم، کناره‌گیری کرده و از نفر دوم حمایت می‌کنم.

وی، انتخاب یک اصولگرا را مهم دانست و اذعان کرد: کاندیداهای انتخاباتی باید قبل از ثبت‌نام به جمع‌بندی برسند.

*سیاست‌های دولت نهم و دهم برای دولت آینده مشکل ایجاد می‌کند

باهنر در جلسه پرسش و پاسخ جوانان این شهر در مسجد الهادی (ع) رشت نیز حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را رقابت خواند و اظهار کرد: اصلاح‌طلبان و کاندیدای دولت از رقبای جدی هستند که این در برنامه‌ریزی اصولگرایان مشکل ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ادامه سیاست‌های دولت نهم و دهم برای دولت آینده مشکل‌ ایجاد می‌کند، گفت: در سال 91 تورم به 41 درصد رسید که نباید تمام این مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخت.

*وحشت از نرخ بیکاری کشور

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، نرخ بیکاری در کشور را وحشتناک خواند و اذعان کرد: بسیاری از وقوع ناهنجاری‌ها به دلیل بیکاری است.

وی، کشور را دارای ظرفیت‌های زیادی خواند و افزود: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها بیکاری جامعه را برطرف کرد.

باهنر با بیان اینکه شاخص بهداشت ایران در آسیا سوم است، تصریح کرد: مشکلات زیاد بوده، اما اقدام‌هایی نیز در ایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 84 مقدار 70 هزار میلیارد تومان نقدینگی داشتیم، اذعان کرد: اکنون رشد نقدینگی به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است که باید مدیریت شود و اگر به طرف تولید سوق پیدا نکند به معضل جدی‌تری تبدیل می‌شود.

*رشد نقدینگی مدیریت جدی می‌خواهد

نامزد احتمالی ریاست جمهوری، گرانی در کشور را غیرقابل تحمل خواند و عنوان کرد: رشد نقدینگی نیاز به مدیریت جدی دارد.

وی درباره ائتلاف پنج نفره و پذیرفتن کاندیداهای دیگر به این لیست، اذعان کرد: در ائتلاف به روی تمام کاندیداهای اصولگرا باز است و هر نامزد اصولگرایی که تمایل دارد، می‌تواند به این ائتلاف بپیوندد.

باهنر، موسوی و کروبی را جزو سران فتنه نام برد و یادآور شد: این افراد ظلم‌های زیادی انجام دادند.

وی با اشاره به ویژگی یک رئیس جمهور، عنوان کرد: رئیس جمهور باید علم و قدرت ادراک و تحلیل داشته باشد.

*هدفمندی یارانه‌ها پروژه دنباله‌دار

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوالی درباره انتخاب شعار انتخاباتی بهار، اذعان کرد: همانگونه که در ورزشگاه آزادی شعار دادند، هم بهار و نهار زنده باشد تا جامعه بهاری شود.

وی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها یک پروژه ضروری و لازم است و هر رئیس جمهوری باید آن را ادامه دهد.

باهنر اضافه کرد: اختلاف دولت و مجلس در این است که دولت تکرار می‌کند تا 250 هزار تومان می‌توانم به مردم در هر ماه یارانه دهم، این در صورتی است که هزینه‌ها و درآمدها پاسخگو باشد و اگر یارانه‌ها 250 هزار تومان شوند در آن صورت باید 500 هزار تومان از جیب مردم برداریم.

*حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات به صلاح نیست

وی درباره حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: هاشمی و خاتمی اعلام کردند که نمی‌آیند و اگر بنده مورد مشورت قرار گیرم، می‌گویم صلاح نیست بیایند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهام عدالت، اذعان کرد: سهام عدالت تنها یک کاغذ است که مشخص نیست به کدام شرکت و کارخانه تعلق دارد.

وی در پایان با بیان اینکه دولت نمی‌تواند سهام عدالت را پس بگیرد، متذکر شد: دولت می‌تواند سهام عدالت را اصلاح کند.

۱۳۹۲/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...