نسخه چاپی

عسگراولادي مطرح كرد

تشكیل ائتلاف جبهه پیروان با پایداری

دبیركل جبهه پیروان در پاسخ به سؤالی كه آیا ائتلاف سه‌گانه با پنج‌گانه به نامزد نهایی می‌رسند، گفت: مقدمات آن فراهم شده و شاید بتوانیم از جبهه پایداری نیز دعوت كنیم تا یك ائتلاف ده‌گانه تشكیل شود و از آن به دو یا سه نفر برسیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان در حاشیه مراسم میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که از سوی حزب مؤتلفه برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به شورای نگهبان برای تأئید صلاحیت کاندیداها دارید، اظهار داشت: شورای نگهبان در وظایف خود دقیق است و قطعاً اگر تغییری بخواهد در روش و منش خود ایجاد کند، اعلام خواهد کرد.

عسگراولادی افزود: اینکه برخی صلاحیتشان تأئید شود یا خیر و ضعف‌هایی داشته باشند شورای نگهبان نمی‌تواند به آن توجه کند؛ بلکه به رجل سیاسی-مذهبی بودن افراد توجه دارند.

دبیرکل جبهه پیروان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که از وی درباره اظهارات اخیر احمدی‌نژاد در خوزستان پرسید و اشاره به رفتار مشترک رؤسای جمهوری در ماه‌های پایانیشان داشت، گفت: آنها بر اساس اینکه ملاک قانون اساسی را نمی‌خواهند قبول کنند، چنین رفتاری دارند و در واقع می‌خواهند بمانند آقای خاتمی، آقای هاشمی و آقای احمدی‌نژاد چنین رفتاری داشتند.

وی گفت: در آخر دوره آقای هاشمی ما شاهد بودیم که عده‌ای مقدماتی فراهم کردند که هاشمی چند دوره باقی بماند و در دولت خاتمی نیز لایحه دوقلو تنظیم شد. در حال حاضر نیز آقای احمدی‌نژاد به دنبال این است که ریاست‌جمهوریش به نام مشایی ادامه پیدا کند و یک مدل مددوف در ایران شود.

عسگراولادی ادامه داد: توصیه بنده به احمدی‌نژاد این است که نباید از جانب مردم تصمیم بگیرد چرا که مردم به دنبال رئیس‌جمهور نو و جدید هستند؛ به بنده پیشنهاد کرده‌اند که شما نامزد ریاست‌جمهوری باش اما سن و سال و جسمم اقتضای چنین کاری را نمی‌کند. بنابراین کسی که دو دوره رئیس‌جمهور بوده باید جا را برای نسل جوان باز کند و تکرار مکررات صورت نگیرد.

عسگراولادی با اشاره به سخنان روز گذشته هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه من 80سال سن دارم یادآور شد: اگر اقای هاشمی آمدند شما خواستید به وی رأی ندهید.

دبیرکل جبهه پیروان در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه آیا، جامعتین مصداق را مشخص کرده است یا خیر گفت: خیر، هنوز مشغول مشورت و بحث هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه تعداد کاندیدا در عرصه باشند خوب است، تصریح کرد: من علم غیب ندارم و از این 40 کاندیدای فعلی حدود 14-15 نفر از آنها شرایط احراز صلاحیت دارند البته من عضو شورای نگهبان نیستم.

عسگراولادی در خصوص مدل نظرسنجی برای رسیدن به کاندیدای نهایی گفت: نظرسنجی یک راه معقول است تا ببینیم کدامیک از نامزدها اقبال بیشتری دارد؛ اما مشروعیت آن چیزی است که شورای نگهبان تعیین کند.

دبیر کل جبهه پیروان در پاسخ به سؤالی که آیا ائتلاف سه‌گانه با پنج‌گانه به نامزد نهایی می‌رسند یا خیر، گفت: بله،‌ مقدمات آن فراهم شده تا تعداد کاندیدای آنها به دو یا سه نفر برسد و شاید بتوانیم از جبهه پایداری نیز دعوت کنیم که شرکت کنند و ائتلاف ده‌گانه شود و از این تعداد به دو یا سه نفر برسیم.

۱۳۹۲/۲/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...