نسخه چاپی

خداحافظی با 7 دوست داشتنی

عکس خبري -خداحافظي با 7 دوست داشتني

پس از خداحافظی سرآلكس فرگوسن و پل اسكولز، دیوید بكام نیز از فوتبال خداحافظی كرد و به دوران پر شكوه بازیگری خود پایان داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دیوید بکام، روز پنجشنبه خداحافظی خود را از مستطیل سبز در انتهای فصل اعلام کرد تا او نیز به جمع آلکس فرگوسن و پل اسکولز ، سرمربی و هم تیمی سابق خود در منچستر یونایتد بپیوندد.

از زمانی که دیوید بکام اولین بازی خود را دو دهه پیش برای منچستر یونایتد انجام داد، این بازیکن انگلیسی توانست تا جایی رشد کند که نه تنها به یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌ها، بلکه به یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران نسل خود تبدیل شود. انجام 115 بازی ملی برای تیم ملی انگلیس و کسب قهرمانی در چهار کشور مختلف تنها از یک بریتانیایی بر می‌آید و آن هم دیوید بکام است.

بکام و ماندلا

دیوید بکام 38 ساله با وجود ارائه پیشنهادی نجومی پاری سن ژرمن برای تمدید قرارداد تصمیم گرفت برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند.

بکام روز گذشته (جمعه) درباره خداحافظی خود از فوتبال گفت: از باشگاه پاری سن ژرمن که به من فرصت داد تا در آخرین سال فوتبالم در کنار آنها باشم،‌ تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم اکنون بهترین زمان برای خداحافظی من از فوتبال است.

بکام درباره خداحافظی خود از فوتبال به طعنه گفت: زمانی که لیونل مسی در بازی بارسلونا و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا من را دریبل کرد فهمیدم که باید فوتبال را کنار بگذارم.

بکام با اشاره به حضور خود در تیم ملی انگلیس گفت: بزرگ‌ترین افتخارم بازی برای تیم ملی انگلیس و کاپیتانی تیم ملی کشورم است.

"بکس" ادامه می‌دهد هر زمان که پیراهن تیم انگلیس را به تن کردم را به یاد می‌آورم. از این که چه در داخل زمین و چه در خارج از زمین در تیم انگلیس بودم افتخار می‌کنم . از تمام بازیکنان و مربیانی که افتخار آن را داشتم تا از آنها چیزی یاد بگیرم تشکر می‌کنم. می‌خواهم از هواداران تیم ملی انگلیس که در تمام این سال‌ها من را پشتیبانی و حمایت کردند را نیز تشکر کنم.

بکام قصد دارد پس از خداحافظی از فوتبال ماموریت خود به عنوان "سفیر فوتبال" در سازمان‌های مختلف را ادامه دهد. بکام در سازمان‌هایی نظیر اسکای اسپورت، یونیسف، آدیداس و توسعه فوتبال چین به عنوان سفیر فوتبال به فعالیت می پردازد.

بکام درباره دوران خداحافظی خود پس از فوتبال می‌گوید: هیچ چیز نمی‌تواند جای فوتبال را در زندگی من بگیرد. اما فکر می‌کنم که دارم یک تجربه جدیدی را کسب می‌کنم. از این که چه مسئولیت هایی منتظر من است، هیجان زده هستم.

* بکام در میان اعداد

- منچستر یونایتد : 394 بازی ، 85 گل

- پرستون (قرضی) : پنج بازی، دو گل

- رئال مادرید: 115 بازی، 20 گل

- لس آنجلس گلکسی : 118 بازی، 20 گل

- میلان : 33 بازی ، دو گل

- پاری سن ژرمن : 11 بازی ، بدون گل

* ویترین افتخارات بکام :

- منچستر یونایتد

لیگ برتر، شش قهرمانی، لیگ قهرمانان اروپا یک قهرمانی، جام حذفی دو قهرمانی ، جام اتحادیه چهار قهرمانی، جام بین قاره ای یک قهرمانی.

- رئال مادرید

لالیگا یک قهرمانی، سوپر کاپ اسپانیا یک قهرمانی، لس آنجلس گلکسی.

- لس‌آنجلس گلکسی :

دو قهرمانی

- پاری سن ژرمن:

یک قهرمانی

* خداحافظی بکام

دو بازی آخر بکام در خانه و برابر تیم‌های برس و لورینت خواهد بود. که با توجه به مسجل شدن قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه احتمال حضور کامل بکام در این دو بازی زیاد است.

(بکس) با تقدیر از خانواده خود گفت: بدون حضور خانواده ام نمی توانستم به افتخاراتی که تا به امروز کسب کرده‌ام برسم . از پدر و مادرم که خودشان را وقف من کردند تشکر می‌کنم. مدیون ویکتوریا و فرزندانم هستم. آنها از من حمایت کاملی برای یک بازی در سطح حرفه‌ای برای مدت زمان زیادی کردند.

بکام و فرگوسن

شماره هفت تیم ملی انگلیس نه تنها در فوتبال دنیا توانست به یکی از برترین‌های نسل خود تبدیل شود، بلکه در خارج از مستطیل سبز نیز همیشه سرآمد بود. حضور مداوم بکام در تبلیغات تلویزیونی و مراسم های بین‌المللی در طول سالیان مداوم نکته جالب توجه دوران بازیگری او محسوب می‌شود به طوری که درآمد این فوق ستاره انگلیسی 165 میلیون پوند تخمین زده می‌شود که باعث می‌شود این بازیکن ثروتمندترین فوتبالیست تاریخ بریتانیا تبدیل شود. امضای قراردادهای اسپانسری باعث شده است تا بکام همیشه در میان ثروتمندترین فوتبالیست ها و ورزشکاران جهان باشد.

دیوید رابرت جوزف بکام در لیتون استون ، واقع در شرق لندن به دنیا آمد. او فوتبال را با ریجوی راورز آغاز کرد، اما طولی نکشید تا سر بابی چارتون ، اسطوره منچستر یونایتد این بازیکن را در مدرسه فوتبالی کشف کند و او را به منچستر یونایتد بیاورد.

او در 14 سالگی اولین قرارداد حرفه‌ای خود را با منچستر یونایتد امضا کرد. دوستان بکام در آن زمان که بعدها به بازیکنان بزرگی تبدیل شدند، نفراتی همچون پل اسکولز، گری نویل و نیکی بات بودند.

پس از دوران کوتاه در منچستر یونایتد سرآلکس فرگوسن این بازیکن را به پرستون قرضی فرستاد تا او تجربه حضور در ترکیب ثابت بازی کردن را کسب کند.

توانایی فوق‌العاده‌ بکام، قدرت ضربات کاشته او و تسلط او روی توپ خیلی زود آشکار شد به طوری که او در پنج بازی بعدی خود برای پرستون دو گل را به ثمر رساند که یکی از آنها از روی ضربه کرنر به صورت مستقیم وارد دروازه‌ شد.

پس از خداحافظی مارک هیوز، شماره "7" منچستر یونایتد را تصاحب کرد و به یکی از بزرگ‌ترین هافبک‌های تاریخ این تیم تبدیل شد.

بکام جام ملت‌های اروپا 1996 را از دست داد اما یکی از نفرات دعوت شده گلن هادل برای جام جهانی 1998 بود، اما کارت قرمز او برابر آرژانتین باعث شد تا رویای موفقیت انگلیسی‌ها در جام جهانی به واقعیت تبدیل نشود. این اتفاق ناگوار با یک فصل رویایی با منچستر یونایتد به پایان رسید. بکام با منچستر یونایتد توانست در سال 1999 به یک سه گانه تاریخی دست پیدا کند.

هر چند بکام در جام جهانی 1998 با اخراج ناشیانه خود سبب حذف انگلیس شد، اما چهار سال بعد در جام جهانی 2002 در رده ملی جبران کرد و توانست گل پیروزی انگلیس را برابر آرژانتین به ثمر برساند. هر چند انگلیس در این جام با شکست از برزیل از جام جهانی کنار رفت.

پس از این موفقیت‌ها بکام در سال 2003 منچستر یونایتد را ترک کرد و به رئال مادرید پیوست تا یکی از خریدهای کهکشانی فلورنتینو پرس در آن سال باشد. وی چهار سال در مادرید بود و با این تیم توانست به قهرمانی در لالیگا دست پیدا کند.

بکام در جام جهانی 2006 نیز در ترکیب انگلیسی‌ها حاضر بود. او در بازی با پرتغال به دلیل مصدومیت تعویض شد و در همان بازی انگلیس در ضربات پنالتی برابر پرتغال مغلوب شد و از جام جهانی حذف شد.

هر چند بکام پس از جام جهانی 2006 از تیم ملی انگلیس کنار گذاشته شد، اما یک سال بعد استیون مک لارن او را به تیم ملی فرا خواند. بکام آخرین بازی خود را برای تیم ملی انگلیس در اکتبر 2009 برابر بلاروس انجام داد، هر چند که بکام خیلی تلاش می‌کرد یکی از نفرات اصلی فابیو کاپلو برای جام جهانی 2010 باشد، اما "دن فابیو" روی نام بکام خط قرمز کشید تا بکام فقط به عنوان همراه تیم ملی انگلیس را در جام جهانی 2010 همراهی کند. با این حال او تنها انگلیسی است که در سه جام جهانی گل زده است.

زندگی دیوید بکام در گذر زمان:

1975 – تولد در لیتون استون

1991 – پیوستن به منچستر یونایتد به عنوان کارآموز

1992- اولین بازی برای منچستر یونایتد برابر بریکتون

1993- امضای اولین قرارداد حرفه‌ای با منچستر یونایتد

1995 – پیوستن به پرستون به صورت قرضی

1996- قهرمانی با منچستر یونایتد در دوگانه لیگ و جام حذفی

به ثمر رساندن جام حذفی ، گل فصل برابر ویمبلدون

1997- انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس

1998- به ثمر رساندن اولین گل ملی . بکام در 26 ژوئن از روی ضربه ایستگاهی به کلمبیا گل زد.

1999 – قهرمانی منچستر یونایتد در سه گانه تاریخی. پس از ریوالدو، دومین بازیکن برتر فیفا انتخاب شد.

2000 – قهرمانی با منچستر یونایتد همراه با کسب رکورد. منچستر یونایتد در این سال با 18 امتیاز اختلاف که در تاریخ انگلیس یک رکورد بود به قهرمانی در لیگ برتر برسید. او در این سال برای اولین بار در بازی برابر ایتالیا کاپیتان تیم ملی شد.

2001 – یک قهرمانی دیگر با منچستر یونایتد. او در اکتبر امسال با یک ضربه کاشته فوق‌العاده‌ زیبا در اولدترافورد گل تساوی انگلیس را در تساوی دو بر دو برابر یونان به ثمر رساند تا انگلیس را به جام جهانی 2002 برساند.

2002- امضای قرارداد سه ساله به ارزش 100 هزار پوند در هفته‌. گلزنی برابر آرژانتین در پیروزی یک بر صفر برابر این تیم .

2003 – در فوریه این سال فرگوسن به صورت اتفاقی با پرتاب یک چکمه به صورت بکام باعث شکافته شدن ابروی او شد. این اتفاق پس از حذف منچستر یونایتد در جام حذفی برابر آرسنال رخ داد.

در ژوئن این سال منچستر یونایتد پیشنهاد 25 میلیون پوندی رئال مادرید برای انتقال دیوید بکام را پذیرفت.

2004 – در جام ملت‌های اروپا برابر پرتغال یک پنالتی از دست داد تا انگلیس از جام ملت‌ها حذف شود.

2005 – در بازی دوستانه برابر آرژانتین برای پنجمین بار کاپیتان انگلیس شد.

2007- بکام اعلام کرد با قرارداد پنج ساله از رئال مادرید به لس آنجلس گلکسی می پیوندد.

بکام در این سال با رئال مادرید به قهرمانی در لیگا دست پیدا کرد و در آگوست این سال اولین گل خود را برای لس آنجلس گلکسی به ثمر رساند.

2008- صدمین بازی ملی خود را برای فرانسه انجام داد.

2009- به صورت قرضی به میلان پیوست و در اولین بازی برابر رم به میدان رفت. او در مارس این سال رکورد 109 بازی بابی مور را در تیم ملی شکست.

2010 – انگلیس را در جام جهانی همراهی کرد، اما فقط به عنوان یک همراه روی نیمکت نشست.

2011 – با ام ال اس ، قهرمان آمریکا شد.

2012 – قراردادش را با تیم آمریکایی تمدید کرد.

2013‌- با قراردادی پنج ماهه به پاری سن ژرمن پیوست و در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد تمام درآمد خود را از این تیم فرانسوی به امور خیریه اختصاص می‌دهد. او در 12 می این سال با پاری سن ژرمن قهرمان فرانسه شد و در شانزدهم می خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد.

نگاهی به این دوران باشگوه نشان می دهد چرا بکام این قدر بازیکن محبوبی است و از او به عنوان یکی از بازیکنان بزرگ جهان یاد می شود. او آنقدر بزرگ است که نفراتی چون نخست وزیر انگلیس، شهردار لندن، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا و بزرگان فوتبال جهان هر کدام پیام های جداگانه ای برای خداحافظی این بازیکن اعلام کنند.

۱۳۹۲/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...