نسخه چاپی

اختصاصي نما

دومین جشنواره تئاتر كوتاه زائر در جنوب كرمان برگزار می شود

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب كرمان گفت: همزمان با دهه كرامت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان كرمان، دومین جشنواره نمایش كوتاه زائر را برگزار می‌كند.


به گزارش نما،حجت‌الاسلام سید "احمد حسینی" با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از جمله این اهداف هستند.
حسینی تصریح کرد: جشنواره نمایش کوتاه زائر در موضوعات شناخت اندیشه و زندگانی امام و مضامین عالی فرهنگ زیارت آستان مقدس امام رضا (ع)، تاثیر اندیشه امام رضا (ع) و آثار ایشان در زندگی فردی و اجتماعی زائر، شناساندن کرامت و تاثیرات رفتاری امام رضا (ع) در زندگی زائر، تاثیرات زیارت در ارتقای معرفت دینی زائر، نقش و جایگاه زیارت در فرهنگ ایرانی اسلامی، ارتباط و زیارت و الگو پذیری زائر از شخصیت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر کوتاه زائر در بخش نمایش صحنه‌ای برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: متقاضیان باید سه نسخه تایپ شده از نمایشنامه به همراه سی دی نمایش را به دبیرخانه تئاتر زائر ارسال کنند.
حسینی عنوان کرد: آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های ملی رضوی و جشنواره‌های دیگری شرکت کرده باشند و دبیرخانه جشنواره جلسات نقد و بررسی تمام آثار را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جوایز برگزیدگان این جشنواره شامل مبلغ 7 میلیون ریال کمک هزینه برای حضور در جشنواره به گروه‌های شرکت کننده از استان‌ها، تندیس جشنواره، لوح افتخار و 20 میلیون ریال به اثر برگزیده اول، تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال به اثر برگزیده دوم، تندیس جشنواره، لوح افتخار و 10 میلیون ریال به اثر برگزیده سوم است.

۱۳۹۲/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...