نسخه چاپی

حمله شدید مایلی كهن بعد از انتخاب علی دایی!

در حالی كه تا چند روز قبل، محمد مایلی‌كهن گزینه شماره یك كمیته فنی پرسپولیس برای هدایت این تیم در لیگ سیزدهم بود، دیروز رسماً اعلام شد علی دایی به عنوان سرمربی سرخپوشان برگزیده شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از انتصاب دايي، با مايلي‌كهن تماس گرفتيم تا نظراتش پيرامون اين تحولات را جويا شويم. سرمربي اسبق تيم‌ملي مانند گذشته صريح و شفاف پيرامون تحولات اخير حرف زد.


*در حالي كه بحث سرمربي شدن شما بود، حكم سرمربيگري به نام علي دايي صادر شد و محمد مايلي‌كهن دوباره سرمربي پرسپوليس نشد.
حتماً خيري در آن بوده است. در اين سال‌ها خيلي از بزرگان آمدند و رفتند اما پرسپوليس باقي ماند چون هميشه بزرگ بوده است. پرسپوليس هميشه پرسپوليس است و نامش بزرگتر از نام مايلي‌كهن. عشق به اين تيم و هوادارانش جزئي از وجودم است. من از دهه پنجاه عاشق اين تيم شدم و هنوز هم هستم. اميدوارم اين باشگاه در فصل آتي نتايج خوبي كسب كند.


*ولي برخي انتقادات به شيوه مديريتي پرسپوليس طي سال‌هاي اخير مطرح است.
قبل از انقلاب در مقاطعي بازي‌هاي پرسپوليس در استاديوم شهيد شيرودي (امجديه سابق) برگزار مي‌شد. در آن زمان با تمام احترامي كه براي هواداران محترم استقلال (تاج سابق) قائلم، به جرأت مي‌توانم بگويم 80، 90 درصد فضاي سكوها به اشغال هواداران پرسپوليس درمي‌آمد و استقلالي‌هاي محترم، نهايتاً 10، 20 درصد سكوها را مال خود مي‌كردند اما حالا عملكرد برخي مديران پرسپوليس موجب شده وقتي در برنامه 90 نظرسنجي مي‌گذارند، تعداد هواداران دو تيم نزديك به هم شود. عملكرد برخي مديران پرسپوليس اصلاً خوب نبوده است. شما ببينيد در همين يك سال و نيم اخير پرسپوليس چهار مربي داشته است؛ از آقاي استيلي گرفته تا دنيزلي، مانوئل ژوزه و يحيي گل‌محمدي. آيا اين همه تغيير مربي نشان‌دهنده يك نشانه و پالس خاص نيست؟ اصلاً مگر يحيي بد نتيجه گرفته بود كه عوضش كردند؟ طبيعي است كه تيم‌هاي بزرگ هميشه مشكلات بزرگتري هم دارند. وقتي يك تيم در فينال جام حذفي مغلوب مي‌شود، كاملاً بديهي است كه چند روز زير فشار قرار بگيرد اما چرا بررسي كارنامه يك مربي را به بازي آخر او منوط مي‌كنند؟ همه تيم‌هاي بزرگ دنيا دچار بحران نتيجه‌گيري شده‌اند و بعضاً شكست‌هاي سختي متحمل مي‌شوند اما مديران‌شان مديريت بحران كرده و فضا را كنترل مي‌كنند نه اينكه به خاطر دو تلفن و چند پيامك، واكنش نشان دهند. يحيي پسر خوبي بود و از دنيزلي و مانوئل هم بهتر نتيجه گرفت اما آقايان براي اينكه خودشان را مصون نگه دارند، سرمربي عوض مي‌كنند. البته با اين وجود براي پرسپوليس در فصل آينده آرزوي موفقيت مي‌كنم.


*البته پرسپوليس در فصلي كه گذشت، خيلي پول خرج كرد.
چيزي كه مشهود است، پول فراواني بوده كه پرسپوليس خرج كرده اما اينكه چرا تيم موفق نشده، برمي‌گردد به عدم تخصص و دل خوش كردن به مسائل خاص. با اين هزينه‌اي كه پرسپوليس كرد، حداقل بايد يك سهميه آسيايي مي‌گرفت اما وقتي تخصص وجود ندارد، شاهد آن هستيم كه چهار مهاجم مي‌خرند اما در ساير پست‌ها...


*دو نفر از اعضاي هيأت‌مديره باشگاه پس از انتخاب علي دايي مدعي شدند از وجود شما در سمت ديگري استفاده مي‌كنند.
از آقايان مالكي و نژادفلاح تشكر مي‌كنم. همچنين ممنون همه پيشكسوتاني هستم كه طي روزهاي اخير از من حمايت كرده يا حتي منتقدم بودند اما طبعاً در رابطه با آقاي رويانيان چون ايشان آدم فوق‌العاده صادقي است و محمد مايلي‌كهن صداقت ندارد، اعلام مي‌كنم در پرسپوليس سمت نمي‌گيرم! يك مؤسسه خيريه به نام پرسپوليس ثبت شده و من هم عضوي از اعضاي هيأت‌مديره‌اش بودم اما همين‌جا اعلام مي‌كنم از حضور در هيأت‌مديره اين مؤسسه هم عذرخواهي مي‌كنم و در آن حضور نخواهم داشت.


*شايعه شده شما به عنوان سرمربي تيم ملي جوانان يا اميد انتخاب مي‌شويد. آيا اين مسئله صحت دارد؟
چندي قبل پيرامون تيم ملي جوانان صحبت‌هايي شد اما بنا بر دلايلي از دوستان تشكر كرده و از احراز سمت فوق عذرخواهي كردم.

۱۳۹۲/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...