نسخه چاپی

دلایل رد صلاحیت هاشمی و مشایی

حسن هانی‌زاده كارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی در گفت وگو با الجزیره گفت: شورای نگهبان قانون اساسی، صلاحیت "اسفندیار رحیم مشایی" رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و "اكبر هاشمی رفسنجانی" رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را احراز نكرده است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، هاني‌زاده در گفت‌وگو با پايگاه خبري شبکه الجزيره قطر تصريح کرد: علت عدم احراز صلاحيت هاشمي رفسنجاني، کهنسالي و ضعف و ناتواني جسمي وي براي مديريت کشور بوده است.

وي افزود: رد صلاحيت مشايي نيز به اين دليل بوده است که وي شخصي جنجال‌آفرين است که همواره اظهاراتي را مطرح مي‌کند که با مباني انقلاب اسلامي تناسب ندارد و اظهارات وي مبني بر دوستي با رژيم صهيونيستي نيز خط قرمز انقلاب است.

هاني‌زاده که الجزيره از وي به عنوان کارشناس نزديک به دواير منسوب به رهبر انقلاب نام برده است، همچنين با بيان اينکه اصولگرايان بر روي "سعيد جليلي" به عنوان نامزد نهايي اصولگرايان ائتلاف کرده‌اند، گفت: وي مذاکرات سنگيني با غرب داشت و از درايت کاملي براي تعامل با آنان برخوردار است و اگر رئيس‌جمهور شود مي‌تواند موضوع هسته‌اي را از راهکارهاي مسالمت‌آميز حل کرده و تحريم‌ها عليه کشور را بردارد.

وي تأکيد کرد: اصولگرايان پس از اعلام ليست نهايي نامزدهاي تأييد صلاحيت‌شده از سوي شوراي نگهبان، بيانيه مشترکي در حمايت از جليلي به عنوان نامزد نهايي اصولگرايان منتشر خواهند کرد.

اين کارشناس مسائل سياسي و بين‌المللي همچنين به وضعيت اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره و تصريح کرد: رقيب اصلاح‌طلب جليلي، محمدرضا عارف است که معاون‌اول رئيس‌جمهور در دوره اصلاحات بوده و از بيشترين بخت براي حمايت اصلاح‌طلبان برخوردار است.

وي همچنين به اهميت رسانه‌ها در انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در ايران، نقش زيادي در خروج يک شخص معين به عنوان رئيس‌جمهور آينده ايفا مي‌کنند.

۱۳۹۲/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...