نسخه چاپی

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان

وجود بیش از 4800 هكتار بافت فرسوده در استان

عکس خبري -وجود بيش از 4800 هکتار بافت فرسوده در استان

قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی هرمزگان اعلام كرد: هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی به متقاضیان نوسازی بافتهای فرسوده شهری هرمزگان از طریق بانكهای عامل وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنامهندس مهدی زندیه‌وکیلی با اشاره به افزایش تسهیلات اعطایی به متقاضیان احداث واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده به 30 میلیون تومان، اظهار کرد: این تسهیلات مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران، انبوه‌سازان و مالکین ساکن در محدوده بافت‌های فرسوده مصوب استان است که بدون سپرده‌گذاری در بانک پرداخت می‌شود.

وی درخصوص چگونگی روند دریافت این تسهیلات گفت: متقاضیان ساکن در شهرهای بندرعباس، میناب، رودان، حاجی‌آباد، بندرلنگه و بندرخمیر پس از مراجعه به شهردراری‌ها و اخذ پروانه ساختمانی، به شرکت عمران و مسکن‌سازان هرمزگان واقع در کوی فرهنگیان، خیابان ابن سینا، خیابان امیرکبیر، جنب بانک مسکن مراجعه نمایند تا همان روز پس از بررسی و تایید مدارک، معرفی نامه به بانک عامل صادر شود.

زندیه‌وکیلی از جمله مشوق‌های این طرح را در شهر بندرعباس بهره‌مندی از معافیت 70 درصدی عوارض ساختمانی از سوی شهرداری اعلام کرد و گفت: در سایر شهرهای استان، شهرداری‌ها حداقل 50 درصد تخفیف را اعمال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت در نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده مشارکت مردمی و بخش خصوصی است، تاکید کرد: بر همین اساس، هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات 30میلیون تومانی از طریق بانکهای عامل وجود ندارد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ضمن بیان این مطلب که تاکنون 4 هزار و850 واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرهای استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 2391 هکتار بافت فرسوده در شهرهای هرمزگان شناسایی شده که از این میزان، 1372 هکتار آن متعلق به شهر بندرعباس است.

به گفته زندیه‌وکیلی، بهسازی بافت‌های فرسوده بهبود سیما و منظر شهری، ارتقای محیط زندگی و بازگشایی معابر را به همراه دارد و با ایجاد دسترسی‌های درون محله‌ای، سطح خدمات شهری نیز افزایش می‌یابد و همچنین فضاهای جدیدی نیز برای ایجاد اماکن تفریحی، آموزشی، بهداشتی و غیره فراهم می‌شود.

وی سه شاخص شناسایی بافت فرسوده را شامل ناپایداری ساختمانها، نفوذناپذیری و ریزدانگی بلوک‌های ساختمانی اعلام کرد و افزود: با اعمال نوسازی و بهسازی، رعایت استانداردهای ساخت و ساز و ایجاد دسترسی‌های جدید در محلات، علاوه بر اینکه بناها و ساختمان‌های قدیمی در برابر مخاطرات طبیعی همچون زلزله حفظ شده و از این طریق آرامش بیشتری به خانواده‌ها هدیه می‌کند، زیرساخت‌های شهری همچون شبکه‌های برق، آب و فاضلاب نیز گسترش می‌یابد.

۱۳۹۲/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...