نسخه چاپی

رایزنی‌های كاندیداها با مهدوی‌كنی، هاشمی و مصباح یزدی

دیروز را باید روز رایزنی های جدی كاندیداهای ۲ جناح اصلی حاضر در انتخابات نامید. صبح دیروز با خبر دیدارهای جداگانه «محمدرضاعارف» و «حسن روحانی» با آیت ا... «هاشمی رفسنجانی» آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه خراسان، ديدارهايي که عصر يکشنبه و به فاصله يک ساعت از هم در دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شده است. ديداري که خبرش شايد داغ ترين خبر مربوط به اين جريان در روزهاي پس از اعلام صلاحيت ها باشد. از اين ديدار البته جزئياتي نيز منتشر شده است و رئيس ستاد انتخاباتي روحاني پس از اين ديدار و در مقابل احتمال اجماع او با عارف از جدي بودن روحاني براي حضور در عرصه انتخابات سخن گفته است: «حسن روحاني تا آخر در صحنه حضور خواهد داشت». در مقابل سخنگوي «عارف» هم از جدي بودن حضور اين نامزد انتخابات در عرصه رقابت سخن گفته و تصريح کرده که در ديدار آيت ا... هاشمي درباره حمايت وي از عارف بحثي نشده است.از سوي ديگر عصر ديروز ديدار مهم ديگري هم در تهران برگزار شد. ديداري که ممکن است جزئيات آن تاثير بسزايي در ائتلاف ۱+۲ داشته باشد. اين جلسه آنقدر مهم بود که قاليباف خود را از زنجان به تهران برساند و به همراه ولايتي و حدادعادل به ديدار آيت ا... مهدوي کني، دبيرکل جامعه روحانيت مبارز تهران بروند. ديداري که دبير ائتلاف پيشرفت درباره جزئياتش گفت: «اعضاي ائتلاف سه گانه ضمن بررسي آرايش سياسي صحنه انتخابات و با احترام به اصول مورد توافق اوليه و نيز تاکيد بزرگان روحانيت، براي ادامه فعاليت در رقابت هاي انتخاباتي به تصميم مشترک رسيدند.» ديروز آيت ا... مصباح يزدي هم در مورد جليلي گفت: به نظر مي رسد که آقاي سعيد جليلي در اصول و مباني ضعف ندارد و در مواردي مانند پايبندي به دين، عشق به ولايت، جديت در اجراي احکام و اهتمام به ارزش هاي اسلامي، بيش از حد نصاب را دارد.امروز هم جليلي به قم مي رود تا با آيت ا... مصباح يزدي ديدار کند. در ميان اخبار انتخاباتي کانديداها که هر روز داغ تر مي شود، حضور آن ها در برنامه هاي تلويزيوني در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است. برنامه هايي که البته خودشان هم گاهي حاشيه ساز شده اند. البته برخي کانديداها هم ديروز را در ستادهاي خود گذراندند و به ساماندهي امور و تنظيم برنامه ها پرداختند.

جلسات محسن رضايي با اعضاي ستاد انتخاباتي مرکزي خود

محسن رضايي هم که سفرها و نشست هاي خود را از مدت ها پيش آغاز کرده است، ديروز را در ستاد مرکزي انتخاباتي خود گذراند و جلسات هماهنگي برگزار کرد. پايگاه اطلاع رساني رضايي ديروز خبر داد که اولين جلسه رضايي مربوط به کميته اقتصادي ستاد مرکزي بوده است. همچنين اين پايگاه خبري از تشکيل جلسه کميته عالي هنر با حضور رضايي و شرکت وي در حلقه نخبگان و نمايندگان دانشجويي خبرداد و نوشت که طي روزهاي اخير ۸۲ تن از نمايندگان مجلس به صورت فردي و گروهي با دکتر رضايي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ديدار و گفتگو کرده اند. از ستاد وي همچنين خبر رسيد که او امروز ساعت ۱۰:۳۰ در بازار تهران کنفرانس خبري برگزار مي کند. همچنين آنطور که تسنيم نوشته، اولين مستند تبليغاتي که از تلويزيون پخش خواهد شد مختص محسن رضايي است که ساخت آن بر عهده ۴۰ فيلمساز با عنوان جنبش بزرگ فيلمسازان قرار دارد.

فعال شدن ستادهاي ولايتي در تمام استان ها

علي اکبر ولايتي هم که يکشنبه شب به گفت و گوي ويژه خبري شبکه ۲ سيما رفته بود واعلام کرده بود که به نفع هيچکس کنار نمي کشد، عصر ديروز به اتفاق ساير اعضاي ائتلاف پيشرفت يعني قاليباف و حدادعادل به ديدار آيت ا... مهدوي کني رفت. روز يکشنبه برخي منابع از احتمال حضور آيت ا... يزدي در اين جلسه خبردادند ، اما روز گذشته در تأييد اين مسئله خبري منتشر نشد.

خاموشي: اعضاي ائتلاف سه گانه براي ادامه فعاليت به تصميم مشترک رسيدند

پس از اين جلسه سيد مهدي خاموشي دبير ائتلاف پيشرفت به تسنيم گفت: اعضاي ائتلاف سه گانه ضمن بررسي آرايش سياسي صحنه انتخابات و با احترام به اصول مورد توافق اوليه و نيز تاکيد بزرگان روحانيت، براي ادامه فعاليت در رقابت هاي انتخاباتي به تصميم مشترک رسيدند.وي البته تصريح کرد که سه عضو ائتلاف با حفظ مباني اصولگرايي و تاکيد بر «مشروعيت، مقبوليت و کارآمدي» به عنوان اصول اوليه و مشترک ائتلاف، طي جلساتي متعدد و نهايتا در جلسه روز دوشنبه (ششم خرداد) که با بزرگان روحانيت برگزار شد؛ به اين نتيجه رسيدند که پيروزي ائتلاف در گرو حضور اعضاي آن در صحنه است.دبير ائتلاف سه گانه اصولگرايان اظهارکرد: اعضاي ائتلاف با احترام و صميميت کامل به اين تصميم مشترک رسيدند و همکاري و تعامل خود را بيش از پيش استمرار بخشيده و پس از پيروزي در انتخابات نيز آن را ادامه خواهند داد.فارس هم از اين جلسه خبردادکه حجج اسلام حسن نظري شاهرودي، سيد محمد غروي ومحمود رضا جمشيدي از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حجت الاسلام علي ابراهيمي رئيس دفتر اين جامعه در اين نشست حاضر بودند. همچنين حجج اسلام سيد رضا تقوي ، مروي، مصباحي مقدم ، مصطفي پور محمدي وناصحي هم به عنوان نمايندگان جامعه روحانيت مبارز در جلسه حضور داشتند. ديروز يکي از مشاوران دکتر ولايتي هم از رونق گرفتن فعاليت هاي ستادهاي وي در استان ها خبرداد. سيد شريف حسيني به تسنيم گفته که فعاليت ستادهاي ولايتي در تمام استان ها آغاز شده و ستادها در کل کشور فعال هستند. او درباره فيلم تبليغاتي ولايتي نيز گفته است که اين فيلم تقريباً آماده شده و با توجه به زمان مشخص شده براي ارائه به صدا و سيما، طبق برنامه تحويل داده خواهد شد حجت الاسلام جعفر شجوني عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي و جامعه روحانيت مبارز ديروز در گفت وگو با تسنيم، در خصوص نامزد مورد حمايت حزب موتلفه در انتخابات رياست جمهوري، گفت: موتلفه به کانديداتوري ولايتي تمايل دارد و بنابراين در انتخابات از وي حمايت خواهد کرد.پايگاه اطلاع رساني ولايتي هم نوشت که نشست سفرا، کارداران و ديپلمات هاي وزارت امور خارجه در حمايت از علي اکبر ولايتي برگزار شد.ديروز خبر رسيد که در جلسه شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين، علي اکبر ولايتي به عنوان نامزد نهايي اين تشکل انتخاب شد. هرچند روابط عمومي جامعه اسلامي مهندسين با تکذيب حمايت از يک کانديداي خاص اعلام کرد : جامعه اسلامي مهندسين از نظر جبهه پيروان و جامعتين پيروي و حمايت کامل را خواهد نمود؛ اين بيانيه را مهر منتشر کرده است.

جلسات قاليباف با نمايندگان مجلس

محمدباقر قاليباف ديگر عضو ائتلاف پيشرفت که سفرهاي فشرده انتخاباتي او اين روزها انجام مي شود شب گذشته از زنجان به تهران برگشت تا در قالب ائتلاف ۱+۲ به ديدار آيت ا...مهدوي کني برود. در عين حال کمال الدين پيرموذن نماينده مجلس به تسنيم گفته که بين ۷۰ تا ۸۰ درصد اعضاي فراکسيون رهروان ولايت مجلس از حاميان محمدباقر قاليباف هستند و اعضاي ستاد حاميان قاليباف که مختص نمايندگان است، هر هفته با وي جلسه دارند. به گزارش تسنيم پرويز اسماعيلي سخنگوي ستاد انتخاباتي محمدباقر قاليباف گفته که حامد زماني آهنگسازي و خوانندگي موسيقي انتخاباتي قاليباف را انجام مي دهد. محمد باقر قاليباف نيز کار تهيه مستند خود را بر عهده محمود رضوي تهيه کننده سينما و تلويزيون گذاشته است. پايگاه خبري اين نامزد انتخابات نيز دربخش تريبون آزاد سايت از بازديدکنندگان خواسته است مهم ترين سوالات خود از قاليباف را مطرح کنند. در اين بخش سوالاتي چون نظر شما درباره مذاکره با آمريکا چيست؟ آيا حاضر هستيد با آمريکاييها مذاکره کنيد؟ نظر شما درباره حجاب و گشت ارشاد چيست؟ اين روش را تاييد مي کنيد يا خير؟ و براي مهار گراني و تورم چه برنامه اي داريد؟ آمده است.

برنامه هاي حدادعادل براي دولت يازدهم رونمايي شد

غلامعلي حدادعادل هم که جزو ائتلاف ۱+۲ است ديروز برنامه هايش را براي دولت يازدهم رونمايي کرد. برنامه اي که به نوشته نسيم ۲۵۰ نفر ازاساتيد دانشگاه و نخبگان در مدت ۵ ماه در ۲۴ جلد، براي ۱۸ وزارتخانه و ۶ دستگاه دولتي تدوين کرده اند. ديروز همچنين خبرگزاري فارس فيلمي از حدادعادل منتشر کرد که نشان مي دهد او به سوال يک خبرنگار انگليسي زبان درباره حضور جليلي در عرصه انتخابات، به زبان انگليسي پاسخ مي دهد و حتي از يکي از خبرنگاران که به زبان انگليسي صحبت مي کند، اشکال مي گيرد. همچنين حسين رحماني نيا قائم مقام ستاد انتخاباتي حداد عادل به خبرنگار تسنيم گفته" ستادهاي انتخاباتي حداد عادل در استان ها در حال فعال شدن است".

جامعه مدرسين فعلاً به گزينه نهايي نرسيده است

در همين حال آيت ا... کعبي عضو جامعه مدرسين در گفت و گو با فارس با رد برخي اخبار مبني بر تعيين گزينه نهايي مورد حمايت جامعه مدرسين حوزه علميه قم، گفت: جامعه مدرسين فعلاً ورود مصداقي به انتخابات نداشته است.

جليلي رسما به عنوان کانديداي مورد حمايت جبهه پايداري معرفي شد

ديروز براي سعيد جليلي اما روز پر خبري بود. صبح دوشنبه اميرحسين قاضي زاده، سخنگوي جبهه پايداري به صورت رسمي سعيد جليلي را گزينه نهايي جبهه پايداري در انتخابات يازدهم رياست جمهوري عنوان کرد. او با اشاره به جلسه يکشنبه شب گذشته کميته ۵ نفره جبهه پايداري با سعيد جليلي، اظهار داشت: شوراي مرکزي اين جبهه صبح دوشنبه تصميم گرفت که به صورت رسمي موضع جبهه پايداري را در اين باره اعلام کند. بلافاصله پس از اين خبر نيز حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري با اشاره به ديدار صورت گرفته با سعيد جليلي به فارس گفت: در اين ديدار کاملاً روشن شد و ما اطمينان حاصل کرديم که جليلي تا آخر مي ماند و به نفع هيچکس کنار نمي رود. فارس همچنين نوشت: آيت ا... مصباح گفت:با توجه به تحقيق ها، بررسي ها و مشورت ها، به نظر مي رسد که آقاي سعيد جليلي در اصول و مباني ضعف ندارد و در مواردي مانند پايبندي به دين، عشق به ولايت، جديت در اجراي احکام و اهتمام به ارزش هاي اسلامي، بيش از حد نصاب را دارد وممکن است هرکسي در مسائل فرعي داراي ضعف هايي باشد. تسنيم هم گزارش داده براساس برنامه ريزي انجام شده، سعيد جليلي امروزسه شنبه با حضور در قم، با آيت ا... مصباح يزدي ديدار و گفت وگو خواهد کرد. همچنين شوراي مرکزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي ستادهاي مردمي کامران باقري لنکراني را در اختيار سعيد جليلي قرار داده است. شايد به همين دليل هم بود که تسنيم نوشت: همايش ستادهاي استاني و شهرستاني سعيدجليلي کانديداي انتخابات رياست جمهوري که قرار بود فردا (سه شنبه) برگزار شود، به روز پنج شنبه موکول شد. ايسنا نيز خبر داد که اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان با صدور بيانيه اي از سعيد جليلي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري حمايت کرد. تسنيم هم خبرداد که سعيد جليلي براي ديدار با گروهي از نمايندگان مجلس، امروز به خانه ملت مي رود. تسنيم اشاره نکرده که سفر جليلي به قم، قبل يا بعد از حضور او در مجلس خواهد بود.

اعتراض سخنگوي عارف به قطع برنامه وي و پاسخ مدير شبکه جام جم

اما پس از آن که ستاد انتخاباتي محسن رضايي روز يکشنبه به سانسور شدن بخشي از اظهارات وي در تلويزيون اعتراض کرد، ديروز سايت رسمي ستاد محمدرضا عارف نوشت: «اولين برنامه تبليغاتي دکتر محمدرضا عارف در صدا وسيما با کج سليقگي مسئولان اين رسانه نيمه تمام باقي ماند. در حالي که قرار بود يک‍شنبه شب محمدرضا عارف در برنامه "انتخاب ايراني" در شبکه جام جم صدا و سيما به سوالات هموطنان خارج از کشور پاسخ دهد، پس از گذشت دقايقي از اين برنامه به يک باره در حالي که دکتر عارف در حال پاسخگويي به يکي از سوالات هموطنان خارج از کشور بود برنامه قطع شد.قطع اين برنامه انتخاباتي در حالي صورت گرفت که ضبط آن صبح روز يکشنبه انجام شده بود.» ساعتي پس از انتشار اين انتقاد، محمد طلوعي، مدير شبکه جهاني جام جم توضيح داد: «نوار ضبط شده اين برنامه در حين پخش دچار اشکال فني شد و تلاش همکاران فني شبکه جام جم براي برطرف کردن مشکل در کوتاه مدت ميسر نشد؛ لذا مسئولان صداوسيما تصميم گرفتند براي محفوظ ماندن حق اين نامزد محترم، برنامه کامل را مجددا شب جمعه (دهم خرداد ماه) پخش کنند.» اما ديروز مهم ترين خبري که درباره عارف منتشر شد خبر ديدار او با آيت ا... هاشمي رفسنجاني بود. در اين باره سيدحسن رسولي سخنگوي ستاد انتخاباتي عارف به فارس گفت که اين ديدار يک ديدار «شخصي» بوده است، در عين حال وقتي از او سوال شد که آيا در اين ديدار صحبتي در مورد حمايت آقاي هاشمي از عارف مطرح شده يانه؟ رسولي توضيحات بيشتري داد: « فضاي بحث وارد اين موضوع نشد و ما بايد قدري پيش برويم چرا که الان زمان طرح چنين مسائلي نيست.» او همچنين از ديدارهاي ۲ روز يک بار عارف با خاتمي هم خبر داد.رسولي به تسنيم هم گفت که "روحاني وارد باشگاه اصلاح طلبان نشده و خارج از مجموعه اصلاح طلبان به انتخابات ورود کرده است". فارس همچنين خبرداد که مجيد برزگر از فيلم سازان جوان کشور، ساخت فيلم انتخاباتي «محمدرضا عارف» را آغاز کرده است. ديروز جمعي از جوانان اصلاح طلب کشور هم در نامه اي به سيد محمد خاتمي خواستار حمايت وي از کانديداتوري محمدرضا عارف شدند.

ترکان: آقاي هاشمي به روحاني گفت تا پايان رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري با قدرت حضور داشته باشد

روحاني که امروز قرار است به جمع دانشجويان دانشگاه علم و صنعت تهران برود و به سوالات شان پاسخ دهد، عصر يکشنبه به ديدار آيت ا... هاشمي رفته بود. آنطور که مشرق نوشته است، محمد نعمت زاده رئيس ستاد انتخاباتي او هدف ازاين ديدار را بحث درباره مسائل انتخاباتي عنوان کرده است: «در اين نشست درباره مسائل مختلف انتخاباتي از جمله ديدگاه هاي هاشمي درباره آينده و حضور اصلاح طلبان در انتخابات بحث شد.... تاکنون هيچ برنامه ريزي براي ديدار روحاني با خاتمي صورت نگرفته است...بنده از ديدگاه هاي عارف بي اطلاعم اما حسن روحاني تا آخر در صحنه حضور خواهد داشت... روحاني دنبال پيروزي در انتخابات است و برنامه هاي مدوني براي اين موفقيت پيش بيني کرده است.» همچنين اکبرترکان قائم مقام ستاد انتخاباتي در گفت وگو با مهر گفت: آيت ا... هاشمي تاکيد کرده اند که روحاني بايد تا پايان رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري با قدرت در عرصه حضور داشته باشد. ترکان افزود: آقاي هاشمي خطاب به روحاني گفته است که شما با قدرت به فعاليت خود در انتخابات رياست جمهوري ادامه دهيد و بنده هم به موقع در اين باره اقدام خواهم کرد. ديروز همچنين جبهه مردمي اصلاحات با صدور بيانيه اي حمايت خود را از کانديداتوري حجت الاسلام حسن روحاني اعلام کرد. فارس هم خبرداده است که مناظره انتخاباتي نمايندگان دانشجويي ستاد کشوري جليلي و روحاني چهارشنبه ۸ خرداد در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود. آن طور که تسنيم نوشته صبح ديروز تعدادي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران با حسن روحاني ديدار و گفت وگو کرده اند. روحاني در اين ديدار اظهار اميدواري کرده که فضاي دانشجويي فضايي آرام و به دور از جنجال هاي افراطي باشد و همه به سمت جذب حداکثري و حضور گسترده در انتخابات حرکت کنيم. خبر ديگر از ستاد روحاني اين که شاهسواري تهيه کننده فيلم انتخاباتي روحاني در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فيلم انتخاباتي آقاي روحاني در مرحله ضبط قرار دارد. قبلا اعلام شده بود که مسعود جعفري جوزاني کارگردان اين فيلم است اما جعفري جوزاني اعلام کرد: براي پنجمين بار ساخت فيلم تبليغاتي براي هر يک از کانديدا ها را تکذيب مي کنم.

غرضي: به شوراي نگهبان نامه نوشتم که به نفع هيچکس کنار نمي روم

محمد غرضي هم که قبلا اعلام کرده بود هزينه اي براي تبليغات انجام نمي دهد و تنها از طريق برنامه هاي تلويزيوني به ميان مردم خواهد رفت ديروز به خبرگزاري مهر رفته بود تا پاسخ گوي خبرنگاران باشد. به گزارش فارس غرضي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آقاي شريعتمداري از شما درخواست کرده به نفع عارف و روحاني کنار برويد، گفت: بنده به شوراي نگهبان نامه نوشتم که به نفع هيچکس کنار نمي روم و همين کار را خواهم کرد. البته اين دوستان به من لطف دارند. همچنين به گزارش تسنيم اعلام شده است که فيلم تبليغاتي غرضي برگرفته از تصاوير آرشيوي است.

۱۳۹۲/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...