نسخه چاپی

مركل:

تحت هیچ شرایطی برای شورشیان سوریه سلاح نمی‌فرستیم

صدر اعظم آلمان می‌گوید كه علی‌رغم لغو تحریم تسلیحاتی شورشیان توسط اتحادیه اروپا، كشورش قصد ارسال سلاح برای آنان را ندارد.

به گزارش نما به نقل از پرس تی‌وی، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان اظهار داشت که کشورش «تحت هیچ شرایطی» پیرو مصوبه اخیر اتحادیه اروپا، برای شبه‌نظامیان سوری سلاح ارسال نخواهد کرد.

مرکل تصریح کرد: «مایلم بگویم که آلمان تحت هیچ شرایطی به کشور سوریه که درگیر جنگ داخلی است، سلاح ارسال نمی‌کند و مهم هم نیست که این کشور چگونه با مساله تحریم تسلیحاتی برخورد می‌کند.»

این اظهار نظر صدر اعظم آلمان دو روز پس از آن مطرح می‌شود که 27 کشور اتحادیه اروپا، تحت فشار بریتانیا و فرانسه تصمیم گرفتند که تحریم تسلیحاتی سوریه را لغو کنند.

خانم مرکل همچنین تاکید کرد که تنها راه‌حل بحران سوریه، راه‌حل سیاسی است و حمایت خود را از طرح مشترک ایالات متحده و روسیه برای برگزاری کنفرانسی در ژنو در خصوص سوریه با حضور دولت این کشور و مخالفین دولت ابراز داشت. گفته می‌شود که این کنفرانس قرار است در تاریخ‌های 15 و 16 ژوئن برگزار شود.

روز سه‌شنبه، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر لغو تحریم تسلیحاتی شورشیان سوریه را شدیدا محکوم کرد. وی همچنین تاکید کرد که مسکو، سامانه موشکی اس – 300 در اختیار دمشق قرار خواهد داد. برخی کارشناسان این اقدام روس‌ها را در راستای محافظت از سوریه در برابر حملات هوایی رژیم صهیونیستی تلقی کرده‌اند.

«موشه یالون»، وزیر امور نظامی اسرائیل نیز نگرانی خود را از این تصمیم مسکو ابراز داشته است. وی مدعی شد که اسرائیل در صورت ورود این موشک‌ها به سوریه، می‌داند که چه باید بکند.

۱۳۹۲/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...