نسخه چاپی

كمپین تازه‌ كانادا علیه حقوق بشر در ایران

در حالیكه كانادا چندی پیش استفاده از شكنجه برای كسب اطلاعات از مجرمان امنیتی را آزاد كرد، مجلس عوام این كشور در اقدامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجلس عوام کانادا نشستی را میزبانی کرد که در آن ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

کانادا در شرایطی ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده است که چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر آنکه این کشور استفاده از شکنجه را برای کسب اطلاعات از مجرمان امنیتی آزاد کرده است.

بر اساس این گزارش، پارلمان کانادا هفته گذشته میزبانی نشست «هفته جوابگویی ایران» را برعهده داشت و یک سری اتهامات علیه حقوق بشر ایران مطرح کرد.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا و کانادا در تلاش هستند به طور مداوم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کنند و برگزاری هفته جوابگویی ایران در کانادا مصادف با تلاش‌های کنگره آمریکا برای فضاسازی علیه حقوق بشر ایران و متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر بود.

کانادا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند به وضوح یکی از ناقضان حقوق بشر است و نشریه «گلوبال ریسرچ» که مقر آن در کاناداست در مورد تصمیم دولت کانادا برای استفاده از شکنجه برای کسب اطلاعات نوشت: کانادا از شکنجه به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای مبارزه با تروریسم استفاده می‌کند. این پیامی گمراه‌کننده و متناقض با رویکرد پیشین دولت کانادا بود که اعلام کرد دولت این کشور از شکنجه برای گرفتن اطلاعات از مظنونان تروریسم حمایت می‌کند.

در سال 2010 نیز «ویک توز» وزیر امنیت عمومی کانادا به نیروهای امنیتی کانادا دستور داد گرچه اطلاعات تحت شکنجه قابل اعتماد نیستند، اما علیرغم نادیده گرفته شدن حقوق انسان‌ها برای حفاظت از جان و دارایی کانادایی‌ها می‌توانند از شکنجه برای کسب اطلاعات استفاده کنند.

۱۳۹۲/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...