نسخه چاپی

تصویری جالب از اردوغان

عکس خبري -تصويري جالب از اردوغان

مجله انگلیسی "اكونومیست"، در انتقاد از مواضع "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر تركیه درباره تظاهرات كنونی در این كشور، تصویری از وی را با لباس سلاطین عثمانی بر روی جلد خود چاپ كرد.

به گزارش نما، مشرق به نقل از العالم در ادامه نوشت: سرکوب خشونت آمیز معترضان در ترکیه با موجی از انتقادها ضد رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در روزنامه های خارجی همراه شده است.

این مجله قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در ترکیه نیز بر روی جلد خود نوشته بود: به حزب جمهوری خواه خلق رأی دهید تا حزب آزادی و عدالت، تقویت نشود.

"اکونومیست" در شماره اخیر خود با انتشار تصویر ویژه ای از اردوغان بر روی جلد، و درج عبارت "دمکراتیک یا سلطان" در پی ارائه تصویر دیکتاتورمآبانه ای از اردوغان برآمد.

این مجله که چهره اردوغان را بر روی تصویری از "سلطان سلیم سوم"، پادشاه عثمانی مونتاژ کرده است، وی را به رفتار دیکتاتورمآبانه در برخورد با تظاهرات و اعتراضهای اخیر این کشور متهم کرده است.

از سوی دیگر، روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" نیز در عناوین اصلی خود بر تظاهرات کنونی در ترکیه و "برخورد شدید دولت با تظاهرکنندگان" تمرکز کرده است.

این روزنامه تأکید کرده که اردوغان و عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه درباره حوادث اخیر این کشور، اختلاف نظر دارند. این در حالی است که ناظران معتقدند تاکنون هیچ چیزی نتوانسته است رابطه میان اردوغان و عبدالله گل را تیره نماید.

۱۳۹۲/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...