نسخه چاپی

خودكشی 6 پلیس ترك از شروع درگیری ها

رئیس اتحادیه نیروهای پلیس تركیه موسوم به "امنیت-سن" تاكید كرد: از ابتدای اعتراضات مردمی نسبت به تخریب پاركی در میدان تقسیم تركیه ۶ مامور پلیس این كشور خودكشی كرده اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، "فاروق سزر" رئیس اتحادیه پلیس ترکیه ضمن اشاره به افزایش انتقادات نسبت به عملکرد پلیس ترکیه در برخورد با راهپیمایی های مردم این کشور در اعتراض به تخریب یک پارک در میدان تقسیم استانبول، گفت: پلیس ترکیه هدف انتقادات شدیدی در خصوص اعمال بیش از حد زور و خشونت قرار گرفته است.

وی مدعی شد: نیروهای پلیس ترکیه زیر فشار شدیدی قرار دارند و مجبورند تا تحت شرایط سخت کاری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: به علت بی توجهی مقام های دولتی، نیروهای پلیس ترکیه در شهرهای مختلف روی نیمکت یا مقوا می خوابند و مقام های دولتی توجهی به نیازهای ماموران پلیس ندارند.

وی در ادامه گفت: خشونتی که از سوی ماموران پلیس می بینید انعکاس و بازتاب خشونتی است که ماموران پلیس ترکیه متحمل شده اند. این خشونت ها تنها ربطی به خشونت های اعمال شده توسط مردم معترض ترکیه ندارد بلکه 120 ساعت کار مداوم فشار زیادی را بر ماموران پلیس وارد می کند. پلیس ترکیه با خشونت های زیادی از سوی مقام های دولتی و نظام سیاسی نیز روبرو است.

وی افزود: زمانی که شهروندان می بینند که ماموران پلیس روی زمین و یا روی سپر محافظ خود خوابیده اند، دیگر باید هر گونه بی احترامی نسبت به ماموران پلیس، مقام های ارشد و سیستم های پلیس ترکیه پایان یابد.

راهپیمایی مسالمت آمیز مردم ترکیه در شهرهای مختلف این کشور با برخورد و سرکوب شدید نیروهای پلیس روبرو شده است. پلیس ترکیه در برخورد با مردم معترض از گاز اشک آور استفاده کرده است.

۱۳۹۲/۳/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...