نسخه چاپی

جناب آقای ضرغامی بخوانند

متن نامه سرگشاده اسكندر صالحی، مدیر سابق سایت خبری- تحلیلی تابناك به عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیما، منتشر شد.

به گزارش نما، متن این نامه بدین شرح است:

به نام دادگستر مهرگستر مهربان

جناب آقای ضرغامی

رییس محترم صدا و سیمای ملت ایران

بعد از سلام

اکنون وقت آن است که نکاتی را به جناب عالی بگویم و به استحضار شهروندان شریف ایران برسانم:

1- بنده، سال ها پیش، چندین سال متوالی در صدا و سیمای مردم ایران، برنامه ساخته ام و در حد اطلاع خود شهادت می دهم که اغلب مدیران و برنامه سازان همکار جناب عالی، مردمانی مومن، متعهد، وفادار به انقلاب و ایران اند و با آیین جوانمردی آشنا و بدان پای بندند. این جوانمردان، سخت می کوشند تا انتظار مردم از رسانه ای ملی و بی طرف برآورده شود.

2- تردید نیست که جناب عالی هم، مثل هر یک از شهروندان ایران، دل به یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بسته دارید. بابت این دل بسته بودن هم بر شما ملالتی روا نباید داشت.

3- رهبر بزرگوار انقلاب، بارها تاکید فرموده اند که فقط یک رأی دارند که هیچ کس از آن خبر ندارد.

4- جناب عالی نشان داده اید که بر صدا و سیما، در امر انتخابات، اشراف تام دارید تا جایی که خود در برخی مناظره ها حاضر می شوید و پیش از ورود نامزدها به استودیو با آنان سخن می گویید.

5- خوب است اکنون به شما بگویم که وقتی گلایه های جناب عالی از سایت تابناک از طرقی چند به اطلاع دوستان ما رسید، بنده که آن زمان در این رسانه بودم در چه وضعیت دشواری قرار گرفتم.

از سویی، اخبار انتقادی از صدا و سیما بسیار زیاد بود و انصاف حکم به انتشار آن می کرد و کارکنان تابناک هم به همین دلیل به این کار اصرار داشتند. از سوی دیگر، شورای سیاستگذاری تابناک که از نزدیکان دکتر رضایی بودند، از سر مصلحت ورزی و برای حفظ آبروی صدا و سیمای شما، ما را به پرهیز از انتشار اغلب نقدها توصیه می کردند.

در مجموع، ما مجبور به حفظ توازن بین حقیقت و مصلحت شدیم. این شد که دوستان شما بر آشفتند و باز دوستان ما را مجبور کردند که ما را به سانسور تمام مطالب انتقادی مربوط به صدا و سیما مجبور کنند تا جایی که برخی از دوستان با تندی از ما به دکتر رضایی گلایه بردند.

دکتر رضایی، که تابناک از دوستانش بود، با ادبیات خودش به بنده نامه ای نوشت. او در این نامه، به جای طرح سخن در چهارچوب حقیقت و مصلحت، از آیین جوانمردی سخن به میان آورد و بحث را بدین وادی کشاند و گفت آقای ضرغامی از دوستان قدیم ما است و خاطرش نباید از تابناکی که از دوستان من است، ذره ای حتی آزرده باشد که این نه رسم رفاقت است.

پس از این نامه، تحریریه آزاده تابناک به آیینی که به آن توصیه شده بود تا توانست نقدها را نرم کرد تا خاطر جوانمردی که محسن رضایی است از آزرده شدن شما که دوست قدیمش بودید، آزرده نشود.

6- مشهور است این توصیه های مکرر ائمه بزرگوار ما (ع) به این که نیکی را باید برای خود نیکی انجام داد و نه برای آن که روزی پاسخی دریافت کنی از خود آن فردی که به او نیکی کرده ای.

تا آنجا که ما باخبریم، محسن رضایی که رازآشنای اهل بیت(ع) است در حق همه دوستانش به این شیوه از جوانمردی سلوک کرده است، آن هم نه به سودای سودی که به طبیعت خویش. و دوستان وی بارها شاهد بوده اند که سمت او به سوی همه دوستان باز بوده است بی هیچ توجهی به رفتار متقابل آنان.

7- توصیه کوچکترین تماشاگر این روزهای صدا و سیمای جناب عالی به جناب عالی، درک سه نکته ساده ای است که کثرت اشتغالات این روزها ممکن است از یاد شما برده باشدشان: الف- با این انتخابات، نه جهان به پایان می رسد و نه انقلاب؛ ب- هیچ تفاوتی در حق و سهم شهروندان ایران از صدا و سیما به هیچ سببی وجود ندارد؛ ج- بی طرفی صدا و سیمای جناب عالی، کمترین اقدام یک مدیر جوانمرد در حق انقلاب و ایران است.

در توضیح هر یک از این سه نکته، صفحاتی می شود نوشت، اما اگر شما لازم داشته باشید، همین قدر کافی است.

8- آن روزها که نامه دکتر رضایی و توصیه های جوانمردانه او در باب حضرت عالی را برای چندمین بار مرور می کردم با تأثر به خود می گفتم که به زودی نقدهای او و دوستانش از صدا و سیما به خبر ویژه تابناک تبدیل خواهد شد.

۱۳۹۲/۳/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...