نسخه چاپی

با ریزگردها، سرطان در كمین است

یك فوق تخصص آنكولوژی كودكان وجود ریزگردهای آلوده به مواد شیمیایی و رادیو اكتیو معلق را تهدیدی برای ابتلا به انواع سرطان‌ها دانست.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر حسین اصفهانی اظهار کرد: در صورتی‌که ریزگردها همراه با مواد رادیو اکتیو و مواد شیمیایی باشد زمینه ابتلا به انواع سرطان‌ها برای افراد به وجود می‌آید.

وی گفت: تاکنون تحقیقی بر روی وجود مواد شیمایی و رادیو اکتیو در ریزگردهای موجود در هوا انجام نشده است اما در صورت اثبات باید برای جلوگیری از این موضوع باید با جدیت وارد شویم چرا که ممکن است سرطان در هر ناحیه‌ای را ایجاد کند.

اصفهانی افزود: وجود ریزگردها مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد می‌کند که افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند مستعد انواع سرطان‌ها خواهند بود.

وی افزود: بهترین کار این است که شهروندان از ماسک‌های ویژه که فیلتر آنها قابل تعویض است استفاده کنند و استفاده از ماسک‌های معمولی هیچ فایده‌ای ندارد.

اصفهانی تاکید کرد: شهروندان در روزهایی که میزان غلظت غبار بالاست باید تا حد امکان در منزل بمانند و کمتر با هوای بیرون در ارتباط باشد.

این پزشک فوق تخصص ادامه داد: شهروندان باید تا حد امکان در روزهایی که میزان غلظت غبار بالاست از پوشش‌های مناسب استفاده کنند و تعداد دفعات شست و شوی دست و صورت را به چندین مرتبه در روز افزایش دهند.

وی گفت: برخی کودکان بیماری‌های زمینه‌ای و یا زخم‌های مختلفی در روی بدن خود دارند، بنابراین این افراد حساسیت بالایی دارند که باید تا حد امکان از تماس با ریزگردها خودداری کنند چرا که اگر این ریزگردها مواد شیمیایی و رادیو اکتیو داشته باشند برای آنها بسیار خطرناک است.

۱۳۹۲/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...