نسخه چاپی

امارات: آماده حل مسالمت‌آمیز تمام اختلافات با ایران هستیم

امارات متحده عربی در بیانیه‌ای ضمن تكرار برخی ادعاهای بی‌اساس این كشور، برای حل مسائل فی‌مابین با ایران ابراز آمادگی كرده است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه اماراتی «خلیج‌تایمز»، وزارت امور خارجه امارات عربی متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور آماده حل تمام مشکلات موجود با همسایه خود، ایران، از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز است.

در این بیانیه ادعا شده است که امارات عربی متحده به تلاش‌های بین‌المللی برای استقرار صلح و رفاه جهانی همچنان کمک خواهد کرد.

در این بیانیه ضمن تکرار ادعاهای کشور چهل و چند ساله امارات نسبت به جزایر ایرانی تنب و ابوموسی آمده است: «علی‌رغم چالش طولانی‌مدت با ایران بر سر مساله جزایر اشغال‌شده (!) اماراتی تنب و ابوموسی و نگرانی از برنامه هسته‌ای ایران، امارات عربی متحده تمام کانال‌ها را برای همکاری سازنده منجر به ساز و کاری جهت انجام اقدامات اعتمادساز و حصول راه‌حل صلح‌آمیز برای تمامی مسائل باقی‌مانده، باز نگه داشته است.»

در این بیانیه ادعا شده است که امارات معتقد است مساله جزایر باید از طریق گفتگوی جدی مستقیم و یا ارجاع به یک دادگاه بین‌المللی حل شود.

وزارت خارجه امارات عربی متحده همچنین در خصوص بحران سوریه ابراز نگرانی کرده است.

امارات در حالی بر ادعای بی‌پایه خود در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی تاکید می‌کند که اسناد تاریخی متعدد نشان می‌دهند که در برهه‌هایی از تاریخ، حتی همین مناطقی که اکنون تحت تسلط شیوخ این کشور است، در حاکمیت ایران بوده‌اند.

امارات تنها کشور حاشیه خلیج فارس است که هنوز مرزهایش را با هیچ‌یک از همسایگانش به درستی تثبیت نکرده است. در ضمن شیوخ اماراتی نگفته‌اند که فرضا اگر نخواهند از طریق مسالمت‌آمیز و دیپلماتیک اختلافات خود را با ایران حل کنند، توان دست زدن به کدام اقدام غیرمسالمت‌آمیز را در خود می‌بینند؟

۱۳۹۲/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...