نسخه چاپی

سرطان همیشه توام با درد نیست!

اغلب افرادی كه در مراحل پیشرفته سرطان هستند، درد بیشتری را تجربه می كنند گاهی اوقات این فشارها باعث انسداد مویرگ ها می شود.

به گزارش نما، حمید رضا علی یاری، متخصص داخلی گفت: بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند سرطان همیشه توام با درد است، در حالی که تنها ۳۰ درصد از سرطان ها درد ایجاد می کند که این درد گاهی خفیف و در پاره ای از موارد شدید است.

وی افزود: دردهای سرطانی اغلب به دلیل نصف شدن ماهیچه و مفصل بر اثر حمله سلول های سرطانی نیز ترک های بسیار ریز و میکروسکوپی استخوانی که به آن تاخته است احساس می شود.

همچنین درد در بیماران مبتلا به سرطان تنها زمانی آغاز می شود که غده سرطانی به استخوان ها ، سلول های عصبی مختلف فشار می آورد.
وی اذعان داشت: بنابراین اغلب افرادی که در مراحل پیشرفته سرطان هستند درد بیشتری را تجربه می کنند گاهی اوقات این فشارها تا حدی است که سبب انسداد مویرگ ها شده و سلول های اطراف تومور را به کم غذایی و کمبود اکسیژن دچار می کنند.
علی یاری عنوان کرد: از میان دردهای استخوانی، درد سرطان استخوان است که ساختمان استخوان را ضعیف می کند.

نکته: به هر حال سرطان های دردناک خیلی بهترند زیرا به واسطه درد بیمار را متوجه بیماری می سازند و همچنین ۵۰ درصد از سرطان های ریه و ناحیه سینه و ۸۵ درصد از سرطان های استخوان با درد همراه است.

۱۳۹۲/۴/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...