نسخه چاپی

در ديدار "مورالس"؛

احمدی نژاد: روابط ایران و بولیوی باید روز به روز تقویت شده و گسترش یابد

عکس خبري -احمدي نژاد: روابط ايران و بوليوي بايد روز به روز تقويت شده و گسترش يابد

رئیس‌جمهور با بیان اینكه روابط ایران و بولیوی باید روز به روز تقویت شده و گسترش یابد، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با كشورهای آمریكای لاتین، رابطه‌ای راهبردی و جزء سیاست‌های قطعی ایران است كه هیچ تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

به گزارش نما به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلي در جريان سفر به روسيه، در ديدار "اوو مورالس" رئيس‌جمهور بوليوي با بيان اينکه ديدار مسئولان جمهوري اسلامي ايران و بوليوي در حقيقت تجديد تعهدي نسبت به دفاع از ملت‌هاي مستقل است، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و بوليوي با يکديگر برادر بوده و اهداف بسيار بزرگي دارند و در اين راستا روابط دو کشور بايد روز به روز تقويت شده و گسترش يابد.

وي با اشاره به اينکه تحولات بزرگي در انتظار جامعه بشري است و بسياري از مناسبات فعلي موجود در عرصه بين‌الملل تغيير خواهد کرد، گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي مستقل بسيار عميق و دوستانه بوده و به سادگي نمي‌توان در اين روابط خللي ايجاد کرد و در اين راستا دولت آينده ايران نيز حتما در جهت تقويت و گسترش اين روابط فعاليت خواهد کرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تحولات منطقه به ويژه جريانات سوريه تصريح کرد: مستکبران و غربي‌ها علاقمند به ادامه اين شرايط در سوريه هستند، چرا که اين وضعيت باعث انتقال ناامني به ديگر کشورهاي منطقه شده و از سوي ديگر موجبات آسايش خاطر رژيم صهيونيستي را فراهم خواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه مطمئنا طي سالهاي آينده با حرکت جريان‌هاي عظيم مردمي شرايط و اوضاع در منطقه تغيير خواهد کرد، گفت: زياده‌خواهان و دشمنان بشريت قصد دارند تا به همين شکل در آمريکاي لاتين نيز رفتار کنند، اما دولت‌ها و ملت‌هاي آمريکاي لاتين با انسجام خود مانع از تحرکات آنها در اين منطقه خواهند شد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينکه امروز به واسطه انسجام مسئولان کشورهاي آمريکاي لاتين فضاي بسيار خوبي در برابر زياده‌خواهي مستکبران در اين منطقه ايجاد شده است، اظهار داشت: بايد با همدلي و تلاش موجب تقويت اين اتحاد شويم.

رئيس‌جمهور همچنين خاطرنشان کرد: روابط جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي آمريکاي لاتين، رابطه اي راهبردي و جزو سياست‌هاي قطعي ايران است که هيچ تغييري در آن ايجاد نخواهد شد.

** مورالس: ايستادگي در برابر زياده‌خواهان نمي‌تواند کشورهاي مستقل را منزوي کند

"اوو مورالس" رئيس‌جمهور بوليوي نيز در اين ديدار ضمن تقدير از جمهوري اسلامي ايران و احمدي‌نژاد به خاطر حمايت‌هاي گسترده از دولت و ملت بوليوي گفت: ما همواره از جمهوري اسلامي ايران الهام گرفته و اين باعث شده تا بتوانيم در راستاي دفاع از حاکميت و استقلال بوليوي عمل کنيم.

وي تصريح کرد: ايستادگي در برابر زياده‌خواهان از ارزشهاي اصولي است که هيچگاه نمي‌تواند کشورهاي مستقل را منزوي کند و امروز در دوراني که آمريکا و زياده خواهان قصد دارند تا ملت‌هاي آزاديخواه را تحت فشار قرار دهند، لازم است تا کشورهاي مستقل مانند ايران و بوليوي همواره در کنار هم باشند.

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...