نسخه چاپی

نامه كنگره به اوباما در مورد روحانی/فعالان اقتصادی توجه كنند

به گزارش نما، اعضای کمیته سیاست خارجی کنگره آمریکا طی نامه ای به اوباما رئیس جمهور ایالات متحده از او خواستند که با توجه به حمایت روحانی از برنامه هسته ای ایران و عدم مشاهده میانه روی از سوی رئیس جمهور منتخب ایران در این مسئله تحریم ها را در روزهای آتی افزایش دهد.

متن این نامه در پی می آید:

رئیس جمهور عزیز!

مردم ایران اخیرا به حسن روحانی رئیس جمهور جدید خود رای دادند. رئیس جمهور منتخب به عنوان میانه رو ترین کاندبدا تحت پروسه محدود انتخابات ایران شناخته می شد.

در واقع، بیش از 600 کاندیدای بالقوه توسط گروهی از حقوق دانان رد صلاحیت شدند. درحالیکه این انتخابات از نظر استانداردهای بین المللی آزاد و منصفانه نبود، نتیجه اش نارضایتی قابل توجه مردم ایران را از دولتی که این کشور را منزوی کزده نشان داد.

متاسفانه نتیجه انتخابات ایران هیچ نشانه ای مبنی بر بازگشت این کشور از راه دستیابی به توانایی هسته ی نظامی از خود نشان نداده است.

روحانی رئیس جمهور منتخب زمانیکه برنامه غیرقانونی این کشور در حال انجام بود به عنوان مذاکره کننده هسته ای فعالیت داشت و اکنون هم حمایت خود از جاه طلبی های هسته ای ایران را در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود نشان داد.

در واقع، هیچ نشانه ای از "میانه روی" در سیاست های هسته ای روحانی که ادامه ی سیاست هایی است که به شدت مورد مخالفت جامعه بین المللی بوده، وجود ندارد.

بعلاوه، تصمیمات در زمینه ی هسته ای و سیاست خارجی به طور کلی در دستان آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران است.

براساس گزارش اخیر آژانس، ایران در حال سرعت بخشیدن به تلاش های هسته ای خود است.

هدف دیپلماتیک ما باید دستیابی به حل و فصل این ماجرا از راه مذاکره ای که در آن ایران با تعطیلی برنامه هسته ای خود موافقت می کند، باشد. برای محقق شدن آن، ایران با با فشار تشدید شده ای مواجه شود. این به معنای اجرای تحریم های فعلی در دولت شما و گام های قانونی برای بستن راه های گریز و گستردن حیطه آن است.

ما به عنوان اعضای کمیته سیاست خارجی از اعمال تحریم های جدید متشکریم و از شما مصرانه می خواهیم که فشارها را در روزهای آتی افزایش دهید.

یک اقدام جدید و مثبت می تواند توسعه تحریم ها به بخش های معدن، مهندسی و ساخت و ساز ایران باشد.

ما قصد تقویت تحریم ها را از طریق قانون های جدید مصوب کمیته که در کنگره منتظر تایید است را داریم.

این مهم است که شما هیچ شکی در ذهن دولت ایران باقی نگذارید که ایالات متحده برای جلوگیری تهران از دستیابی به تسلیحات هسته ای، هرانچه بتواند به کار می بندد.

با احترام

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...