نسخه چاپی

«داروخانه‌ها توان مالی برای خرید دارو ندارند»

رئیس انجمن داروسازان تهران از افزایش چك های برگشتی برخی داروخانه ها به شركت های دارویی خبرداد.

به گزارش نما، جلیل سعیدلو در گفتگو با ایلنا در مورد ندادن دارو از سوی شرکت‌های دارویی به برخی از داروخانه‌ها به دلیل بدهی گفت: واقعیت این است داروخانه‌ها به دلیل افزایش قیمت دارو و عدم پرداخت مطالباتشان از سوی سازمان‌های بیمه گر با بحران نقدینگی مواجه شده اند.

وی با اشاره به اینکه وجود این مشکلات موجب افزایش چک‌های برگشتی برخی همکاران ما به شرکت‌های دارویی شده است، افزود: شرکت‌های دارویی از آنجایی که نگران برگشت پول خود هستند از همین رو از دادن دارو به داروخانه‌ها خودداری می‌ورزند. سعیدلو با بیان اینکه درچنین شرایط سازمان دارایی هم بیشترین مالیات را برای داروخانه لحاظ کرده است، افزود: همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا داروخانه‌ها با بحران شدید روبرو و توان خرید دارو را نداشته باشند.

رئیس انجمن داروسازان تهران تصریح کرد: داروخانه‌ها با اینکه مالیات سال ۹۰ را پرداخت کرده‌اند اما سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعاتی که از آن‌ها گرفته‌اند برای این سال مالیات متمم برای داروخانه‌ها در نظر گرفته‌اند. وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی بدون اینکه دقتی نسبت به هزینه‌ها و شرایط داروخانه ها داشته باشند این مطالبه مالیات چند برابری را کرده‌اند.

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به اینکه این وضعیت خیلی از داروخانه‌ها به تعطیلی کشانده است، افزود: سعی می‌کنیم بدون بزرگنمایی واقعیت را به گوش مردم و مسئولان برسانیم تا بدانند وضعیت چگونه است. وی در پاسخ به این سوال که مطالبات داروخانه‌ها و سازمان‌های بیمه گر از چه زمانی پرداخت نشده است، افزود: سازمان تامین اجتماعی که بیشترین بدهی را به داروخانه‌ها دارد از دی ماه سال گذشته تاکنون مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده است.

سعیدلو خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه، سازمان‌های بیمه گر به ازای تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها باید جریمه پرداخت کنند این در حالی است که نه تنها این جریمه را نمی‌دهند بلکه مشخص نیست که چه زمانی می‌خواهند مطالبات داروخانه‌ها را نیز پرداخت کنند.

رئیس انجمن داروسازان تهران با اشاره به راهکار حل مشکلات به وجود آمده برای داروخانه‌ها گفت: سازمان‌های بیمه گر باید هرچه سریع‌تر مطالبات خود را به داروخانه‌ها پرداخت و شرکت‌های دارویی هم فرصت بیشتری به داروخانه‌ها برای پرداخت بدهی‌های خود بدهند و همچنین بانک‌ها با توجه به وضعیتی به وجود آمده در پرداخت وام به داروخانه با سهولت بیشتری اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تنها با این اقدامات است که داروخانه‌ها می‌توانند از این مقطع زمانی عبور کنند در غیر این صورت بحران اقتصادی و نقدینگی داروخانه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۲/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...