نسخه چاپی

سخت‌ترین تحریم‌های طول تاریخ علیه ایران برقرار شد

وزیر خزانه‌داری آمریكا با اشاره به اینكه گزینه‌های جایگزین تحریم خطرناك هستند، گفت: سخت‌ترین تحریم‌های طول تاریخ را علیه ایران اعمال كرده‌ایم كه كاملا تاثیر‌گذار بوده‌اند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فرانسه، جک لو وزیر خزانه داری آمریکا ابراز امیدواری کرد تحریم‌های اقتصادی منجر به توقف جنبه نظامی برنامه هسته‌ای ایران شود چرا‌ که گزینه‌های دیگر مطلوب نیستند و اوضاع را بدتر می‌کنند.

جک ‌لو که در کنفرانسی در کلرادو سخنرانی می‌کرد، مدعی شد: بهترین گزینه برای ایران و بهترین گزینه برای جهان این است که تحریم‌های اقتصادی موثر واقع شود چرا‌ که جایگزین‌های دیگر هم برای جهان خطرناک است هم برای ایران.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا بدون فرصت دادن به ابزارهای موجود سراغ گزینه‌های دیگر برود.بر اساس این گزارش، آمریکا و غرب به منظور تحت فشار قرار دادن برنامه‌های هسته‌ای ایران سال‌هاست تحریم‌های اقتصادی و تجاری سنگینی علیه ایران اعمال کرده‌اند.

این در حالی‌ است که تهران بارها تاکید کرده همه فعالیت‌های هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز و شفاف است و ادعای غربی‌ها را رد می‌کند.وزیر خزانه‌داری آمریکا با ارائه تصویری تاریک از اقتصاد ایران مدعی شد تحریم‌های اقتصادی موثر واقع شده‌اند.

جک لو گفت: ما شاهد کاهش ارزش ریال، تولید ناخالص داخلی، افزایش نرخ بیکاری و نرخ تورم در ایران هستیم. اینها چشم‌انداز روشنی از آینده اقتصاد ایران نیستند.

وی تحریم‌های کنونی علیه اقتصاد ایران را سخت‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ خواند و مدعی شد: هدف تحریم‌ها، آسیب‌زدن به مردم ایران نیست بلکه هدف تغییر مسیر و تصمیم ایران است.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...