نسخه چاپی

سقوط شدید بهای طلا

به دنبال انتشار آمار اشتغال آمریكا قیمت جهانی طلا به ۱۲۱۳ دلار در هر اونس رسید كه از ابتدای معاملات امروز ۳۹ دلار كاهش داشته است و نفت نیز با افزایش ۷۹ سنتی به ۱۰۶.۳۳ دلار در هر بشكه رسید.

به گزارش نما قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه به روند کاهشی خود ادامه داد و در لحظه مخابره خبر به 1213 دلار در هر اونس رسید.
بدین ترتیب قیمت طلا از ابتدای امروز تاکنون 39 دلار کاهش داشته و انتظار می رود این روند ادامه یابد و بار دیگر قیمت طلا به کانال 1100 دلاری سقوط کند. هفته گذشته قیمت این فلز گرانبها پس از سه سال به کمتر از 1200 دلار در هر اونس رسیده بود.
انتشار آمار رسمی اشتغال آمریکا علت افت شدید قیمت طلا طی امروز اعلام شده است. وزارت کار آمریکا اعلام کرد در ماه ژوئن امسال 195 هزار فرصت شغلی جدید در اقتصاد آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری این کشور به 7.6 درصد رسیده است که پایین ترین رقم طی 4 سال گذشته است. در ماه می نیز 175 هزار فرصت شغلی در اقتصاد آمریکا ایجاد شده بود.
بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا فدرال رزرو این کشور را برای کاهش سطح سیاست محرک اقتصادی خود تحت فشار قرار می دهد. فدرال رزرو از سال 2010 هر ماه 85 میلیارد دلار اوارق قرضه شرکت های این کشور را خریداری می کند.
با وجود کاهش قیمت طلا،‌ قیمت نفت تحت تاثیر تحولات مصر در معاملات امروز 79 سنت افزایش یافت و به 106.33 دلار در هر بشکه رسید. اخوان المسلمین مصر اقدام ارتش این کشور در اسقاط دولت مرسی را رد کرده و خواستار مقابله طرفداران خود با این اقدام شده است. تظارات طرفداران مرسی طی امروز به خشونت گراییده و تاکنون 3 نفر کشته شده اند.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...