نسخه چاپی

با تغییر دولت؛ گردشگران بریتانیایی به ایران می‌آیند؟

با پیروزی "حسن روحانی" به عنوان رییس جمهور معتدل درایران، موسسات تورگردانی ایران و بریتانیا امیدوار شده اند كه با بهبود فضای دیپلماتیك ایران و بریتانیا، امكان سفر گردشگران به دو كشور فراهم شود و دفتر امور خارجه بریتانیا نیز ممنوعیت سفر به ایران را برای اتباع انگلیسی لغو كند.

به گزارش نما به نقل از تلگراف، موسسه ‏های توریستی بریتانیا به ویژه در زمینه سفرهای ماجراجویانه، اظهار امیدواری کرده‎اند که نتیجه انتخابات اخیر ایران و روی کارآمدن "حسن روحانی" به عنوان یک رییس جمهور معتدل، به ازسرگیری فعالیت‎های گردشگری و تسهیل سفر اتباع بریتانیایی به ایران منجر شود.

در گزارش تلگراف آمده است که به رغم دستور دفتر امور خارجه بریتانیا و لشکر گشی‎های جهانی برعلیه ایران که تاکنون صورت گرفته، انتخاب حسن روحانی، در میان موسسات گردشگری این کشور، نوعی امیدواری به ایجاد پل‌های ارتباطی درزمینه تقویت توریسم میان ایران و کشورهای غربی را ایجاد کرده است

همچنین امیدوارند که این شرایط سبب لغو ممنوعیت کنونی اعلام شده از سوی دفتر امور خارجه بریتانیا درمورد سفر به ایران شود.

گفته می‎شود که این انتخابات می‎تواند انگیزه‎های لازم را برای تجدید علایق متقابل میان دو کشور و جلب اعتماد برای سفر اتباع بریتانیا به ایران فراهم کند.

"جانی بیلبای" مدیر اجرایی موسسه توریستی Wild Frontiers درهمین زمینه می‎گوید: «آشکار است که بیشتر مردم ایران خواهان تعادل هستند هرچند که گمانه زنی‎ها از هم اکنون قدری زود است و ما هنوز نمی‎دانیم که این شخص چه برنامه و اقداماتی را به اجرا خواهد گذاشت، با این حال امیدواریم که شرایط به ایجاد محیطی دوستانه‎تر برای گردشگران و صنعت گردشگری منجر شود. »

این گزارش یادآور شده است که ایران سرزمین یکی از کهن‎ترین تمدن‎های باستانی جهان است و جاذبه‎های گردشگری آن همانند پرسپولیس که پایتخت امپراتوری ایران باستان بوده و تاریخ آن به قرن 6 قبل از میلاد باز می‎گردد، شهرت جهانی دارد.

این گزارش همچنین به شهر اصفهان به عنوان مرکز زیباترین آثار هنر و معماری اسلامی در دنیای اسلامی اشاره کرده که درهمسایگی شیراز، شهر گل سرخ و شعر و شاعری، از دیگر جاذبه‎های گردشگری این کشور است.

۱۳۹۲/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...