نسخه چاپی

میراث ایران با سهل‌انگاری میراث فرهنگی در حال نابودی است

عضو فراكسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با اشاره به تخریب قسمتی از تپه برمك در رامهرمز به دلیل حفر كانال آب در مجاورت این تپه باستانی، گفت: آثار ملی و باستانی ایران به دلیل فقدان نظارت سازمان میراث فرهنگی در حال نابودی هستند.

به گزارش نما، مهرداد بائوج‌لاهوتی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ضمن اشاره به تخریب قسمتی از تپه برمک در رامهرمز به دلیل حفر کانال آب در مجاورت این تپه باستانی، توضیح داد: این نخستین بار نیست که یکی از میراث ملی و آثار باستانی کشور در سایه غفلت و بی‌توجهی مسئولان مورد آسیب و تخریب قرار می‌گیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی چند سال اخیر خود را درگیر کارهای حاشیه‌ای کرده و وقت نکرده‌اند به مسئولیت اصلی خود رسیدگی کنند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه میراث ملی و باستانی ایران به دلیل فقدان نظارت سازمان میراث فرهنگی یکی پس از دیگری در حال نابودی هستند، ادامه داد: عملکرد منفی این سازمان باعث شده تا موارد بی‌شماری از صدمه وارد شدن به این آثار باستانی به وجود بیاید و یکی از دلایل این معضل نیز ساختار بیمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی یکی از معاونت‌های رئیس جمهور است و به همین دلیل سازمانی پاسخ‌گو نیست چون سوال از این سازمان را شخص رئیس جمهور باید پاسخ‌گو باشد که این در کشور ما عرف نیست.

به گزارش مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی)، عضو فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس، گفت: میراث فرهنگی و آثار باستانی موجود در کشور در حکم شاخصه‌ها و شناسنامه‌ ملت ایران است و هر نوع صدمه به آنها در حکم صدمه به فرهنگ غنی کشور محسوب می‌شود.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...