نسخه چاپی

خاطرات شفاهی اولیاء از انقلاب ثبت و ضبط می شود

عکس خبري -خاطرات شفاهي اولياء از انقلاب ثبت و ضبط مي شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه آموزش و پرورش بالاترین مسئولیت را در انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب برعهده دارد گفت: امروز به بركت شبكه شاد بالاترین میزان دسترسی به فضای مجازی برای دانش آموزان فراهم شده كه هم آموزش مسیر خود را طی كند و هم فعالیت های فرهنگی و پرورشی خوبی را شكل دهیم.

به گزارش نما ،علیرضا کاظمی در آیین نواخته شدن گلبانگ انقلاب اسلامی که در دبیرستان دوره دوم دخترانه نمونه دولتی الزهرا(س) منطقه ۱۷ تهران برگزار شد با بیان اینکه در حالی چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب را آغاز می کنیم که انقلاب اسلامی ایران همچنان مثل کوه در مقابل استکبار جهانی استوار ایستاده است گفت: استکبار و تمام کشورهای دنیا از توان و اقتدار نظام انگشت حیرت به دهان گرفته اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در رویارویی با تمام دسیسه ها و توطئه ها بعد از ۴۲ سال سربلندتر از دیروز در مقابل دشمنان، راه شهیدان و امام(ره) را با افتخار و صلابت ادامه می دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی را مرور کنیم لحظه ای نبوده که این انقلاب با دسیسه ها و توطئه های دشمنان مواجه نبوده باشد گفت: جمهوری اسلامی در هرکدام از این دسیسه ها سربلندتر از دیروز بر قله های رفیع تعالی و رشد ایستاده است. توطئه های اول انقلاب، جنگ هشت ساله دفاع مقدس، فتنه های مختلف که فراروی انقلاب قرار گرفت از این جمله است. امروز هم در حوزه جنگ با کرونا و با حضور ارزشمند مدافعان سلامت، علیرغم همه انتظاراتی که دشمنان داشتند، نظام جمهوری اسلامی هم درحوزه کنترل و هم مدیریت بحران کرونا سربلندتر از کشورهای مدعی در این عرصه حضور دارد.

کاظمی ادامه داد: رهبری در آستانه حرکت گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه راه دوم انقلاب را فراروی ملت به ویژه جوانان قرار دادند و تمام امید دشمن را به یاس و ناامیدی تبدیل کردند البته اگر تاریخ انقلاب را مررو کنیم به این نتیجه می رسیم آنچه باعث شد انقلاب در مقابل استبداد ستمشاهی با دست خالی و در مقابل همه استکبار عالم پیروز شود سه عامل مهم بود که این عوامل، ایمان، پیوند مردم با قرآن و خدا بود.

وی افزود: عامل دوم اتحاد، یکدلی و انسجام در عرصه مبارزه با نظام استکبار و عامل سوم توحید و انسجام مردم حول رهبری امام راحل بود. انقلاب با سکانداری بنیان گذار کبیر انقلاب به پیروی رسید و امروز اگر قرار باشد این مسیر را پرافتخارتر ادامه دهیم باید به این سه عنصر مهم و کلیدی توجه کنیم و رمزو راز بقای انقلاب در همین است و دشمن همین را هدف گذاری کرده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمن در جبهه جنگ نرم در جهت ایجاد شکاف بین مردم و قرآن و سست کردن بنیان های دینی و اعتقادات دینی نوجوانان عمل می کند گفت: امروز در فضای مجازی با انواع و اقسام هجمه های فرهنگی مواجهیم. ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم با توطئه ها و شگردهای مختلف را شاهدیم و البته آنچه ایمان و انسجام مردم را تا امروز نگه داشته چیزی نبوده جز رهبری داهیانه رهبر معظم که بالاترین نعمت جمهوری اسلامی بعد از امام راحل بوده است.

کاظمی افزود: دشمن در صدد جداکردن مردم از ولایت است. باید ولایت را محکم نگه داریم. خوشبختانه مردم در این ۴۲ سال پیوند خود را هرروز مستحکم تر از قبل کرده اند. آموزش و پرورش در این حوزه بالاترین مسئولیت را دارد و انتقال ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام اولین و مهمترین ماموریت نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با هدایت وزیر برنامه های وسیع و گسترده ای در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و اقامه نماز ترتیب داده شده و آموزش و پرورش میدان دار این عرصه هاست گفت: خوشحالیم که مدیران، معلمان و تشکل های دانش آموزی در این عرصه پیشتاز هستند. امروز به برکت شبکه شاد بالاترین میزان دسترسی به فضای مجازی برای دانش آموزان فراهم شده که هم آموزش مسیر خود را طی کند و هم فعالیت های فرهنگی و پرورشی خوبی را شکل دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: صدها برنامه به مناسبت ایام مبارک دهه فجر مانند برگزاری نمایشگاه های مدرسه ای، نمایش دستاوردهای انقلاب در فضای مجازی و مرور خاطرات انقلاب از این جمله است. امروز برنامه جدید روایتگری انقلاب هم افتتاح می شود و قطعا خاطرات شفاهی اولیاء را ثبت و ضبط خواهیم کرد. امید است وظیفه و مسئولیت خطیر خود را در حوزه و انتقال ارزش ها ایفا کنیم.
ایسنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...