نسخه چاپی

توفان شن جنوب شرق ایران را در نوردید

كارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش شدت توفان و غلظت گرد وغبار در جنوب شرق ایران و به خصوص منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش نما، رضا آزادمنش در گفتگو با مهر اظهار داشت: سرعت توفان در شمال سیستان و بلوچستان و پدیده شن های روان که طی چند روز گذشته زندگی بسیاری از شهروندان و روستائیان را با مشکل روبرو کرده است در روز گذشته به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید.

وی افزود: در حال حاضرغلظت گرد و غبار در شهرهای زابل، هیرمند، هامون و زهک به مرز هشدار و بحران رسیده است و دید افقی به شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز متاثر از این پدیده قرار گرفته است ادامه داد: شهروندان نواحی مرکزی استان تا پایان هفته جاری شاهد وزش باد و افزایش پدیده گرد و غبار خواهند بود.

وی گفت: وزش باد شدید در سواحل جنوبی استان و دریای عمان نیز موجب تلاطم و امواج دریا شده است و رسیدن ارتفاع موج تا بیش از 3 متر در طی روز های آینده دوراز ذهن نیست.


وی با بیان اینکه تردد شناور های صیادی در طی امروز و روزهای آینده بسیار خطرناک و ممنوع اعلام شده است افزود: بنا بر اطلاعیه صادره توسط سازمان هواشناسی استان از شهروندان نواحی شمال استان درخواست می شود تا حد امکان از تردد کودکان و سالمندان در فضای آزاد خودداری کنند.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...