نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی:كجای دنیا رسم شده كه رییس‌جمهورعروس و نوه وداماد خودش را به این سو و آن سو ببرد

به گزارش نما، شرق در گزارشی با عنوان «سفر خانوادگی به «مسکو» روی میزکمیسیون» به نقل از جواد جهانگیر زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نوشت:

کجای دنیا رسم شده که رییس‌جمهوری یک کشور عروس و نوه و داماد خودش را به این سو و آن سو ببرد، البته سفرهای خانوادگی در مفهوم همراهی همسر رییس‌جمهور در جهان مرسوم است اما فکر می‌کنم آقای احمدی‌نژاد در کنار هزاران نوآوری دیگر، در شکل سفرهای هیاتی و خانوادگی برای خود سبک تازه‌ای در تاریخ دیپلماسی کشور به ثبت رساندند. البته سوال اصلی از ایشان این است که این سفرهای تجملاتی و گرانقیمت چه مشابهتی با اصول عدالت‌طلبانه شعاری ایشان دارد. البته شاید همین که ایشان خانواده و بستگان را در ایران تنها نمی‌گذارند هم شامل همان اصول عدالتخواهانه‌ای باشد که ما از آن سر در نمی‌آوریم.

گزارش سفر هیات صدنفری به مسکو آنقدر قوام نیافته که بتوان از جزییات هزینه‌های غیرمرتبط آن سخن گفت اما آنطور که در گزارش‌ها آمده گروهی از خانم‌ها در این سفر همراه هیات دولت شده‌اند، خانم‌هایی که نخست نام آنها از فهرست نهایی حذف شده بود و مستندات به‌دست‌آمده از سفر آنها با پروازهای معمولی به مسکو حکایت داشت. از اینها گذشته فهرست نهایی سفر سه‌بار از سوی مجموعه تشریفات ریاست‌جمهوری تغییر کرده است. تیم تحقیق از این سفر می‌تواند از بخش تشریفات رییس‌جمهوری گزارش کاملی بخواهد و می‌شود بر اساس آن گزارش به جزییات خطاهای رخ‌داده در سفر به مسکو نیز پی برد.»

ما که در این هشت‌سال از گفتمان عدالتخواهی آقای احمدی‌نژاد سر درنیاوردیم، اما این گفتمان آنقدر دافعه داشت که بعید می‌دانم به این زودی‌ها مردم دیگر به هیچ شعار عدالتخواهانه‌ای پاسخ مثبت دهند، شعار «عدالت‌طلبانه» او در عمل به سفر هیات‌های خانوادگی به این سو و آن سوی جهان ختم شد.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...