نسخه چاپی

اروپایی‌ها باید از رئیس‌جمهوری بولیوی عذرخواهی كنند

عکس خبري -اروپايي‌ها بايد از رئيس‌جمهوري بوليوي عذرخواهي كنند

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: اقدام اروپایی‌ها در قبال هواپیما حامل رئیس‌جمهوری بولیوی نقطه ضعفی برای اروپایی‌ها تلقی می‌شود به همین خاطر انتظار می‌رود بانیان این اقدام از ایوو مورالس عذرخواهی كنند و به‌دنبال این مسئله باشند كه آمریكایی‌ها چرا و با چه هدفی از اروپایی‌ها جاسوسی می‌كنند.

به گزارش نما، "سيد جلال فياضي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عدم اجازه پرواز به هواپيماي ايوو مورالس توسط اروپايي‌ها اقدامي غيرمنطبق با ضوابط بين‌المللي بود چرا که اين هواپيما حامل رئيس‌جمهوري يک کشور بوده و اقدام غربيان هيچ توجيهي ندارد.

وي تصريح كرد: بی‌شک اروپايي‌ها تحت فشار آمريکايي‌ها اين اقدام را انجام داده‌اند و اين امر استقلال اتحاديه اروپا را زير سوال مي‌برد.

اين كارشناسي سياست خارجي خاطرنشان كرد: ديكته آمريکايي‌ها به اروپايي‌ها به نفع سياست‌مداران قاره سبز نخواهد بود چرا كه اروپايي‌ها پس از افشاگري ادوارد اسنودن در خصوص کار گذاشتن شنود در دفاتر اتحاديه اروپا در واشنگتن، نيويورک و بروکسل بايد به‌دنبال اين مسئله باشند که چرا آمريکايي‌ها دست به شنود و جاسوسي زده‌اند.

فياضي افزود: اقدام اروپايي‌ها نسبت به هواپيما حامل رئيس‌جمهوري بوليوي نقطه ضعفي براي اروپايي‌ها تلقي مي‌شود به همين خاطر انتظار مي‌رود بانيان اين اقدام از ايوو مورالس عذرخواهي کنند و به‌دنبال اين مسئله باشند که آمريکايي‌ها چرا و با چه هدفي از اروپايي‌ها جاسوسي مي‌کنند.

اين كارشناسي سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: مورالس مقصر اصلي اين اتفاق را ايالات متحده مي‌داند اما اين مسئله حيثيت اروپايي‌ها را زير سوال برده و مي‌تواند زمينه‌ساز تيره شدن روابط اروپا و آمريکاي لاتين شود.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...