نسخه چاپی

بیكاری؛ نگرانی اصلی مردم اروپا

یافته‌های یك نظرسنجی جدید نشان داد كه شهروندان اروپایی نگرانی بیشتری نسبت به بیكاری در مقایسه با مشكلات اقتصادی دیگری مانند تورم، افزایش كرایه خانه یا جرم و جنایت دارند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج نظرسنجی در 12 کشور اروپایی که در آلمان منتشر شد، ترس از بیکار شدن در هفت کشور اروپا افزایش یافت و نگرانی اصلی 72 درصد پاسخ دهندگان اسپانیایی، 69 درصد فرانسوی‌ها و 32 درصد آلمانی‌ها بود.

طبق این مطالعه که از سوی گروه تحقیقات بازار GfK منتشر شد، در مجموع آلمانی‌ها نگرانی بیشتری نسبت به این موضوع داشتند در حالیکه ایرلندی‌ها و سوئدی‌ها بیشتر از سایرین آسوده خاطر بودند.

این گروه هر سال این پرسش را برای شرکت کنندگان در نظرسنجی خود مطرح می‌کند: به نظر شما فوری‌ترین مشکلی که باید حل شود چیست.

10 مشکل اصلی اروپا از نظر شهروندان این منطقه پس از بیکاری، تورم، ثبات اقتصادی، سیستم بهداشت و درمان، کرایه و مسکن، حکومت، مستمری، آموزش، فساد و جرم و جنایت بود.

بیکاری از سوی 37 درصد از کل شرکت کنندگان در نظرسنجی به عنوان نگرانی اصلی مطرح شد و در همه کشورها به جز هلند بزرگ‌ترین نگرانی، ثبات اقتصادی بود اما در روسیه اصلی‌ترین نگرانی مردم در مورد تورم بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نظرسنجی 13300 نفر از کشورهای اتریش، بلژیک، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، روسیه، اسپانیا، سوئد و برای نخستین بار ایرلند شرکت کردند.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...