نسخه چاپی

اردوغان: ماموریت ما مقابله با كودتا است

نخست وزیر تركیه ضمن اعلام مخالفت كشورش با هر گونه كودتا در مصر و دیگر نقاط جهان، جامعه جهانی را به عدم محكومیت كودتای اخیر قاهره متهم كرد و گفت كه ماموریت كشورش مقابله با كودتاهای نظامی است چرا كه كشورش با كودتا بزرگ شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رجب طیب اردوغان، نخست وزیری ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش به شدت با وقوع کودتا در مصر مخالف است اظهار داشت اصول و قوانین ترکیه مبنی بر رویارویی با کودتا در هر مکان است.

اردوغان در مراسم افطار اتحادیه کارمندان بخش مدنی آنکارا بر مخالفت جدی کشورش با کودتا در مصر تاکید کرد و گفت: قدرت سیاسی که 52 درصد حمایت مردمی را بدست آورده با تانک سرنگون می‌شود. اردوغان جامعه بین‌المللی را به شکست در محکوم کردن کودتا در مصر متهم کرد و گفت که بجز مصر و چند کشور معدود هیچ کس حتی نام درستی برای این اقدام اعلام نکرد.

وی تصریح کرد: رئیس ارتش در مصر رئیس جمهور کشور را انتخاب کرد؟ آیا این خواست مردم بوده؟ نه، به همین دلیل این اقدام کودتا است. جهان ندید که مردم مصر برای رایی که درصندوق انداختند به پا خاستند. جهان نخواست که ببیند مردم قتل عام می‌شوند. اردوغان افزود: شایسته است با هرگونه انقلابی علیه دموکراسی مقابله کنیم چرا که دموکراسی خواست و اراده مردم است بنابراین بدون هیچ دلیل و عذری باید به آن احترام بگذاریم.

۱۳۹۲/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...